  • Data: 2022-09-10 00:40:40
    Temat: Re: Poważne pytanie do poważnej grupy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pani Ewa napisała:

    [...o butach...]

    > Po części coś w tym jest, ale... są przykłady na to, że producent nie
    > jest w stanie przekonać ludzi do czegoś, co się ludziom z jakichś
    > powodów nie spodoba albo nie jest dostatecznie użyteczne. Słowem -
    > producent musi trafić w potrzebę, nie uda mu się sztucznie tej potrzeby
    > wytworzyć u klienta, a w każdym razie nie na dłuższą metę. Nie sądzę, by
    > ludzie rzeczywiście chcieli być pokracznymi kalekami, czy schorowanymi.
    > Wystarczy spojrzeć na długość życia, czy choćby zdjęcia przeciętnych
    > osób w podobnym wieku sprzed 50 lat i teraz.

    Dziwna ta dyskusja. Owszem, producenci mocno główkują nad tym, żeby
    wymyślić coś nowego, coś co ludzie zapragną mieć, zaczną to regularnie
    kupować, pomnżając tym majątek producenta-wynalazcy. I wcale nie mam
    pewności, że w każdym przypadku już wcześniej mieli potrzebę, tylko
    nieuświuadomioną. Ale buty?! Toż potrzebę ich posiadania ludzie
    odczuwali już w neolicie! Z drugiej strony należy zauważyć fakt, że
    przez długie stulecia buty były bardzo marne. Jeszcze bodaj w XVII
    wieku nie było lewych i prawych. Ani to wygodne, ani dla zdrowia stopy
    dobre. Ze współczesnym obuwiem, zwłaszcza sportowym, trudno je porównywać.

    --
    Jarek