    Subject: Re: Powrót do przeszłości - drzewa
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <ochts9$me8$2@dont-email.me> <oci80v$ide$1@node1.news.atman.pl>
    <oci89o$mm8$1@dont-email.me> <oci92t$jet$3@node1.news.atman.pl>
    <oci9q2$rt4$1@dont-email.me> <ocidkn$p13$1@node1.news.atman.pl>
    <ocidtj$g9r$1@dont-email.me> <ocigvk$sei$1@node1.news.atman.pl>
    <ocih5p$cou$1@dont-email.me> <ocimgq$1rc$1@node2.news.atman.pl>
    <58ece9ab$0$643$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <58ed0054$0$663$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Date: Tue, 11 Apr 2017 19:38:37 +0200

    On 11-Apr-17 18:12, Uzytkownik wrote:
    > Ja sobie to wszystko wyobrażam tak:
    >
    > Pan Kowalski chce wyciąć las. Robi to, bo ma jakiś powód. Tym powodem
    > może być postawienie domu czy firmy.
    >
    > Zgłasza to do urzędu.
    >
    > Urząd ma 14 dni na danie odpowiedzi czy kwestionuje jego decyzję czy
    > nie. Jeżeli nie widzi wyjątkowych korzyści z utrzymania tego lasu to
    > wydaje zgodę z automatu. [...]

    W przypadku lasów (prywatnych) to działa zupełnie inaczej niż Ci się wydaje.

    To co możesz/musisz w lesie zrobić wynika z uproszczonego planu
    urządzenia lasu, który dla lasów prywatnych sporządza starosta.

    Się bardzo nudziłem to sobie obejrzałem taki plan dla swojego lasu i
    jest tam między innymi napisane ile m3 drewna można pozyskać w ciągu
    roku. Plus jakieś inne niezwykle cenne wskazówki w rodzaju sposobu
    składowania gałęzi z wyciętych drzew, etc.

    Nikt się nie bawi w uzgadnianie, które konkretnie drzewa można wyciąć, a
    które trzeba zostawić.

    Natomiast to o czym Ty piszesz to jest inny proces, który trzeba
    przeprowadzić kiedy chcesz odlesić grunt.

    Przy czym z tym odlesianiem to sprawa jest jeszcze bardziej debilna.

    W szczególności rozważałem ogrodzenie części lasu sąsiadującego
    bezpośrednio z naszą działką. I okazuje się, że w takiej sytuacji
    musiałbym odlesić (ministerstwem ochrony środowiska) miejsce pod słupki.

    Oczywiście zawsze istnieje możliwość, że leśniczyna robiła sobie jaja.
    Ale miała twarz pokerzysty tak więc jest wysoce prawdopodobne, że tak to
    działa.

    Piotrek