  • Data: 2012-07-11 00:36:43
    Temat: Re: Powtarzaność Carrefourowej stacji pogody
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Big Jack" 4ffc3121$...@n...home.net.pl

    > Albo cena albo jakość. Jak Ci nie potrzebna precyzja 0,1st, to cały
    > wywód o rozrzucie wyników pomiaru uważam za zbyteczny. Masz tanio i źle,
    > a że sensu w inwestowanie w drogie narzędzia nie widzisz, to wszystko
    > jest w jak najlepszym porządku.

    IMO mam tanio i bardzo dobrze. :) I mam na to dowody. Twoja zaś wypowiedź jest
    pustawa. :) I chyba nie masz pojęcia o cenach poważnych urządzeń mierniczych.
    Po co mi dokładność 0.1 stopnia Celsjusza, skoro nawet nie mam gdzie umieścić
    takiego czegoś? Przecież ściana budynku wprowadza straszliwe przekłamania! Co
    więcej -- wewnątrz miasta temperatura może być wyższa ponoć o kilkanaście
    stopni Celsjusza niż na zewnątrz tegoż miasta, parę kilometrów dalej.

    Niemal tak, jakbyś mierzył śrubą mikrometryczną odległość z Ziemi na Księżyc. ;)

    Domowymi miernikami nie uzyskasz lepszej dokładności niż jednostopniową,
    a i to nie znaczy, że temperatura rzeczywista nie odbiega od wskazanej
    mocniej niż o 1 stopień Celsjusza. Co gorsza -- sama temperatura nie
    jest ważna. Ważna (dla mnie -- ważniejsza!!) jest także wilgotność
    względna. Ważne jest (dla mnie niekoniecznie) ciśnienie, ważny jest
    punkt rosy, ważna jest szybkość wiatru...

    Ta sama temperatura jest zupełnie inaczej odbierana, gdy inne parametry
    są inne. Gdy jest +35 stopni Celsjusza, ale ww. powietrza nie przekracza
    25% a Słoneczko (żarówka itp. podczerwień) nie grzeje, jest po prostu
    przyjemnie. Ale +25 stopni Celsjusza i wwp. przekraczająca 95% to po
    prostu MAKABRA!!! Gdy do tego dochodzą żarówki czy Słoneczko...

    -=-

    Jeśli chcesz tanio z dokładnością do 0.1 stopnia Celsjusza,
    to skorzystaj z termometru lekarskiego. ;) Rtęciowy
    kosztuje kilka złotych, choć ponoć od lat jest nielegalny.

    -=-

    Nie gniewaj się, ale chyba o mierzeniu temperatury powietrza
    pojęcia nie masz. Te stacje w tych temperaturach mają
    powtarzalność bardzo dobrą. Nie wiem natomiast, czy
    zero jest zerem. ;) Itd...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'