eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePozwolenie na budowę domu wg projektu gotowego a projekt inst. wewn. › Re: Pozwolenie na budowę domu wg projektu gotowego a projekt inst. wewn.
  • Data: 2009-02-20 09:40:09
    Temat: Re: Pozwolenie na budowę domu wg projektu gotowego a projekt inst. wewn.
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "tz" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gnlsfs$29c$1@news.onet.pl...

    > to jest chore, przed chwilą rozmawiałem z Panią Kazią z Wydziału
    > Architektury i powiedziała mi, że nawet jeśli występuję o pozwolenie na
    > "skorupę" to wszystkie projekty instalacji wewnętrznych i tak muszą być
    > dodatkowo podpisane (zaadaptowane) przez osoby uprawnione do projektowania
    > poszczególnych instalacji, a zatem muszę wyrzucić około 1000PLN za to, że
    > ktoś mi złoży podpis(-y) na projekcie, za który już zapłaciłem.Oni to
    > uzasadniają tym, że ktoś musi potwierdzić, że nic się nie zmienia (ha ha
    > ha) po prostu kpina.
    >
    > pozdrawiam

    Troche dziwna syt.
    U mnie było tak, że jak wydawali pozwol. na bud. to musiałem mieć bodajże
    warunki
    przyłączenia mediów. Czyli do pozwolenia musiałem mieć zapewnione media.
    Co do projektów i adaptacji, to u mnie adaptację (A w zasadzie tylko podpis)
    robił facet
    od projektów przyłączy bez dodatkowych kosztów.
    Całość 4 lata temu kosztowała mnie poniżej 1000.
    No cóż przykra sprawa, ale "co gromada to zasada".
    Każdy urząd kieruje się swoimi zasadami.
    Przy odbiorze domu chciałem im dać umowy zamiast protokołów odbioru bo mi
    jeden wsiąkł, ale
    nic z tego musiałem wyciągnąć protokoły i zaprztalać jeszcze raz do urzędu.
    A wszyscy piszą
    że można umowę bo nie ma możl. jej podpisania jak nie ma protokołu.
    Popytaj i poszukaj jeszcze, wydaje mi się że za sam podpis o adaptacji gdy
    nie ma żadnych zmian
    powinieneś znależć kogoś w znacznie niszej cenie. Ceny wszelkich usług
    "papierkowych" potrzebnych
    przy bud. domu potrafią się bardzo znacznie różnić.

    Powodzenia...
    Pzdr
    J23