eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePrąd mnie ściga w łazience a mnie się kończą pomysły....Re: Prąd mnie ściga w łazience a mnie się kończą pomysły....
  • Data: 2010-11-15 19:26:43
    Temat: Re: Prąd mnie ściga w łazience a mnie się kończą pomysły....
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 14-11-2010 o 11:51:35 Plumpi <p...@o...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Po pierwsze, rura kanalizacji nie nadaje się do robienia uziemienia,
    > ponieważ posiada niepewne połączenia odcinków rur.
    Ale mnie tego nie tłumacz, ja to wiem i wiem też że będąc mokry w brodziku
    ma bardzo małą oporność skóry i nawet niewielkie napięcie 2V
    powoduje przepływ prądu który daje efekty jak opisał autor wątku.
    Podałem mu sposób na pozbycie się tego nap róznicowego, można to

    > Jedyną instalacją, która może to zapenić jest tylko i wyłączanie
    > instalacja wodna oraz CO, której rury mają pewne połączenia galwaniczne.
    Nieprawda, wodna wcale nie ma pewnego połączenia galwanicznego.

> [...]
    > Bajpas łączy galwanicznie odcinki rur za i przed połączeniem rozłącznym
    > (czyli licznikiem, zaworem, śrubunkiem).
    > Instalacja wodna w piwnicy połączona jest z przewodem PEN oraz uziomem,
    > zatem jest wykonane tzw. połączenie wyrównawcze - główna szyna
    > wyrównawcza.
    > Aby wyeliminować różnicę potencjałów pomiędzy instalacją wodną, a rurą
    > kanalizacyjną należy wykonać miejscowe połączenie wyrównawcze, czyli
    > połączyć obie rury razem z sobą tj. rurę wodną i rurę kanalizacyjną. To
    > połączenie wyrównawcze można połączyć dodatkowo z bolcami ochronnymi w
    Ale on tego nie może zrobić, a elektryk nie zrobił.

    Pozdr
    JanuszK