  • Data: 2009-06-25 21:09:34
    Temat: Re: Prąd, przekroje i zabezpieczenia
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Fox" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:h2053o$e5v$1@inews.gazeta.pl...

    > Co wobec tego np z nagrzewnicami 3 fazowymi - są tam spirale grzejne więc
    > cos fi = 1
    > Wobec tego jakim przewodem podłączyłbyś nagrzewnicę 3 fazową o mocy 45kW -
    > taką widziałem w projekcie (Wychodzi chyba ok 60A na fazę).

    Trochę ponad

    > Narazie zaprojektowano zasilanie całości 5x16mm2 ale nie wiem czy nie za
    > mało bo jeszcze dochodzą 4 silniki każdy o mocy ok 500W i skrzynka
    > sterownicza.

    Na obciążalność prądową 5x16 wystarczy o ile przewód ułożony swobodnie i
    samodzielnie (idealne warunki chłodzenia). Pozostaje problem opornosci pętli
    zwarciowej, a ta zależy od odłgosci i parametrów źródła zasilnia
    (zabezpieczenie i np transformator)

    Tu masz tabele obciązalności, kawałek dalej współczynniki korekcyjne od np
    temp otoczenia ilosci kabli w korycie
    http://typo3.lapppolska.pl/index.php?id=lk2008pl_14_
    2_tab01201

    Pozdrawiam