  • Data: 2010-01-30 17:05:45
    Temat: Re: Pralka ładowana "od góry" vs. zwykła
    Od: "Chiron" <c...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:hk1kr4$kgu$1@news.dialog.net.pl...
    Chiron napisał(a):
    > Nadużycie (nie twierdzę, że celowe) polega na tym, że to nie te same
    cykle.
    > Są pralki o tych samych programatorach a innej konstrukcji. Taka była
    > "Diana" i Polar PS. I dziś są takie pralki. Diana przez długi czas była
    > produkowana z bardzo dobrych materiałów (np bęben ze stali kwasoodpornej,
    co
    > się zdarzało- ale one nawet zbiornik miały z tej stali- podczas gdy PS
    > [...]
    Ale jak to sie ma do zużycia więcej energii i wody przez te
    górnoładowane to nie jarze.

    ------------

    Wiesz co? Ja to wszystko pamiętam z kursów, na które kiedyś uczęszczałem- i
    kiedyś nawet potrafiłem to wyjaśnić:-). Dziś wiem tylko tyle, że tak po
    prostu jest- i będzie, bo wynika to bezpośrednio z konstrukcji pralki. O ile
    kojarzę- to między innymi chodzi o to, że zbiornik klasycznej pralki jest o
    kilka centrymetrów większy od bębna- i oba są przekroju koła. Inaczej jest
    to w odkrywanej od góry- zbiornik jest np (choć niekoniecznie) częścią koła
    o dużo większej średnicy i jest półkolem, które w całości mieści kolisty
    bęben. Żeby więc uzyskać podobne poziomy wody- ładowana od góry musi pobrać
    jej więcej. Oczywiście- zużycie prądu może być (i pewno jest) przede
    wszystkim konsekwencją większego poboru wody (czyli więcej trzeba nagrzać).
    Kolejna sprawa: rzecz może drobna- ale jak ktoś potrafi wykorzystać wszelkie
    funkcje pralki- w pralkach typowych łatwo o funkcję płukania bez zagnieceń a
    także prania wełny i jedwabiu metodą bąbelkową. Jak ktoś chce sucho po
    praniu- to kupuje pralkę z opcją suszarki. W miniaturowej wersji- te opcje,
    z tego, co wiem- są nieosiągalne (albo znacznie podwyższają jej cenę)

    serdecznie pozdrawiam

    Chiron