  • Data: 2010-09-06 16:00:17
    Temat: Re: Pralka w garderobie
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Ikselka" 5mc3bk63dmdf$....@4...net

    > Nosz, mam z 50 par butów skórzanych, a takich rzeczy nie wiedziałam :-PPP

    Aby było jasne -- pranie butów z długimi cholweami mija się z celem. :)

    > Wszelkie Twoje rewelacje na temat dobrego wyglądu butów skórzanych pranych
    > w wodzie - sorry, ale między bajki włożę.

    Gdzie je włożysz, to nie moja sprawa. :)

    Możesz (kontrolnie) popytać sprzedawców butów o pranie.
    Zwykle pada odpowiedź typu -- skóra wody nie boi się,
    ale trzeba po praniu natłuścić ją, natomiast prane buty
    rozklejają się... Zwłaszcza podwyższona temperatura
    prania prowadzi do rozklejania się...

    Innymi słowy: skóra czy szmata -- nie jest to istotne.
    Istotne jest klejenie i szycie buta. :)

    Gdy myślę o kupowaniu tanich butów z plastyku,
    obawiam się właśnie wytrzymałości na pranie. :)

    -=-

    Buty niszczone są zazwyczaj złym sznurowaniem. :)
    But nie może uciskać nogi, ale i nie może przesuwać się względem niej...
    (chyba, że w czasie zakładania i zdejmowania)

    Obok złego sznurowania jest złe dobranie rozmiaru prowadzące
    do złego pracowania (gięcia się) buta, efektem czego może
    być marszczenie się (a nawet pękanie) skóry...

    -=-

    But musi być odporny na wodę. Nie jest natomiast (zazwyczaj) odporny
    na gorącą wodę czy suszenie w wysokiej temperaturze. Jesienią i wiosną
    jest mokro, zimą niby zwykle jest całkiem suchy śnieg, ale ten śnieg
    lubi zamieniać się w mokre błoto...

    Nawet zmienianie skarpet (czy innych pończoch) co kwadrans (i równie
    częste mycie nóg) nie sprawi, że buty wewnątrz będą czyste po kilku
    miesiącach eksploatowania. Buty przesiąkają nie tylko potem, ale
    i kwasem mlekowym, i cuchnącym kwasem masłowym...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'