  • Data: 2011-07-07 00:03:42
    Temat: Re: Pralka z poborem cieplej wody
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Ghost" itk965$u0r$...@m...internetia.pl

    > Produkuje jakas firma jeszce pralki z osobnym poborerm cieplej i zimnej wody?

    Po przeczytaniu części (połowy?) postów, mogę wypowiedzieć ;) swoje zdanie:

    () wełnę pierzemy w wodzie o niskiej temperaturze [buty także -- ale
    w jakim celu mam im pisać, że piorę skórzane buty w wodzie?]

    () pralka (i ,,wsad'' także) ma swoją pojemność cieplną, dlatego
    nawet zaciągnięcie wody zimnej do pierwszego płukania sprawi,
    że to płukanie odbywa się raczej w wodzie całkiem ciepłej,
    o ile płuczemy to, co było prane w wodzie gorącej

    kolejne płukania obniżają temperaturę; wyjmowanie gorącego
    prania raczej mocno poparzy ręce; nawet 40 stopni Celsjusza
    to całkiem dużo jak na wodę; rurę metalową można trzymać,
    gdy jej temperatura nie przekracza 60 stopni Celsjusza,
    ale woda o temperaturze 40 stopni Celsjusza jest zbyt
    gorąca; w saunie można wytrzymać (bez dotykania metalowych
    przedmiotów) 120 stopni Celsjusza przez pół godziny,
    a 350 stopni Celsjusza ręce mogą wytrzymać przez pół
    minuty w piekarniku (też bez dotykania metalowych przedmiotów)

    () zwykle i płukać łatwiej w gorącej wodzie, i prać

    () czasami jest tak, że pranie czegoś (krwi?) najpierw w wodzie zimnej
    a dopiero później w gorącej daje lepsze efekty niż pranie w wodzie
    gorącej od początku do końca prania

    () woda gorąca łatwiej wnika i w proszek, i w materiał

    () pranie ręczników czy ścierek tylko w niskiej temperaturze nie ma sensu;
    przynajmniej co jakiś czas trzeba to prać w temperaturze 90 stopni Celsjusza...

    () częste pranie i prasowanie skraca żywotność pleśni ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'