  • Data: 2011-07-11 22:05:01
    Temat: Re: Pralka z poborem cieplej wody
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10.07.2011 16:33, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Absolutnie niemożliwe, aby normalny człowiek w wodzie o tej temperaturze
    > mógł wytrzymać.

    Normalny, dorosły, zdrowy człowiek? Spokojnie. Kwestia sprawnej
    termoregulacji i krążenia.

    Zwłaszcza że prysznic czy trzymanie samych dłoni w takiej temperaturze
    to nie to samo co sugerujesz, czyli całkowite zanurzenie na dłuższy czas.

    > Owszem -- woda gorąca wychodząca z pieca powinna mieć
    > 60 stopni Celsjusza. Ale później tę wodę mieszamy z wodą zimniejszą.

    Co kto lubi.

    > Termostatyczne baterie/krany mają zwykle na 37 stopniach
    > jakieś wyszczególnienie. I to jest dobra temperatura do kąpieli.

    Prysznic i wybieranie prania. Nie kąpiel.

    > Uważam, że kłamiesz lub jesteś wyjątkiem. (cyborgiem?)

    Uważam, że nie masz pojęcia o czym piszesz, albo masz kompletnie
    padniętą termoregulację i krążenie.

    > Białko ścina się dość szybko -- człowiek nie jest wykonany z krzemu. ;)

    Owszem, ścina się - o ile uzyska odpowiednio wysoką temperaturę. Ale
    krążenie krwi ma więcej funkcji niż tylko roznoszenie tlenu i substancji
    odżywczych oraz odbieranie odpadów.

    Ty masz jakieś dziwne pojęcie o ludzkim organizmie... Skoro uważasz, że
    kontakt z wodą o temperaturze powyżej 40C spowoduje "ścięcie białka", to
    wg. twojej logiki jeśli weźmiesz do ręki lód lub śnieg, to powinieneś w
    kilka sekund mieć odmrożenia. W końcu w ostatnią zimę było -20C. Ludzie
    powinni od razu kruszeć w kontakcie z tak zmrożoną wodą ;->

    A jedzenie lodów... Uuuu, sport ekstremalny ;->