  • Data: 2011-07-14 01:22:39
    Temat: Re: Pralka z poborem cieplej wody
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Andrzej Lawa" 4e1b738e$...@n...home.net.pl

    wytrzymać.

    > Normalny, dorosły, zdrowy człowiek? Spokojnie. Kwestia sprawnej termoregulacji i
    krążenia.

    Powiedz to Rydzykowi -- niech zaryzykuje ;) i zanurzy się w wodzie o tej
    temperaturze. :)

    > Zwłaszcza że prysznic czy trzymanie samych dłoni w takiej temperaturze to nie to
    samo co sugerujesz, czyli całkowite zanurzenie na
    > dłuższy czas.

    Dłoń to ręka bez odstających końców zwanych palcami? ;)

    > Co kto lubi.

    > Prysznic i wybieranie prania. Nie kąpiel.

    > Uważam, że nie masz pojęcia o czym piszesz, albo masz kompletnie padniętą
    termoregulację i krążenie.

    Być może mam, w co wątpię. :)

    > Owszem, ścina się - o ile uzyska odpowiednio wysoką temperaturę. Ale krążenie krwi
    ma więcej funkcji niż tylko roznoszenie tlenu i
    > substancji odżywczych oraz odbieranie odpadów.

    Niby tak -- co widać w saunie. Ale woda zbyt szybko dostarcza nowych kalorii. : )

    > Ty masz jakieś dziwne pojęcie o ludzkim organizmie... Skoro uważasz, że kontakt z
    wodą o temperaturze powyżej 40C spowoduje
    > "ścięcie białka", to

    Może uściślimy -- 60 stopni, nie zaś powyżej 40. Bo ja miałem kiedyś ponad 41 i żyję.
    :)

    > wg. twojej logiki jeśli weźmiesz do ręki lód lub śnieg, to powinieneś w kilka
    sekund mieć odmrożenia.

    To nie jest moja logika. :) Biorę śnieg i lód w ręce,
    a gdy jestem spragniony -- potrafię to pić. :)

    > W końcu w ostatnią zimę było -20C.

    25 stycznia 2010 roku było minus 25. :)
    I ja w tej temperaturze czułem się całkiem nieźle bez kożucha. :)
    (ale raczej nie dłużej niż 10 minut)

    > Ludzie powinni od razu kruszeć w kontakcie z tak zmrożoną wodą ;->

    > A jedzenie lodów... Uuuu, sport ekstremalny ;->

    Po lodzie kiedyś biegałem boso. Nawet wbiłem sobie drut pomiędzy palce
    (bólu w tej temperaturze raczej nie czuć, poza tym ja jestem raczej
    odporny na ból) nogi. Zanurzałem się niemal po jaja w lodowatej wodzie
    morskiej. :) (taka woda, z uwagi na sól, jest zimniejsza niż lodowata
    w rzece czy jeziorze)

    Ale ja Ci naprawdę nie bronię kąpieli (Twego ciała)
    w wodzie o temperaturze 60 stopni Celsjusza.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'