    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Pralka z poborem cieplej wody
    Date: Sun, 17 Jul 2011 23:55:21 +0200

    "Andrzej Lawa" 4e221ac6$...@n...home.net.pl

    > Czy ty wyciągając ubrania z pralki musisz się w całości w wodzie zanurzać?

    Nie muszę.

    > Gdybyś miał, włożenie ręki na chwilę do "strasznie gorącej" wody o temperaturze
    mizernych 60C nic by ci nie zaszkodziło.

    Efekt zależy od tego, jak długo trwa chwila.

    > Jeszcze mniej chwycenie tkaniny o takiej temperaturze - bo cienka tkanina
    szybciutko się ochłodzi.

    > U normalnych, zdrowych ludzi jakoś to jednak działa.

    A jednak baterie termostatyczne mają wyróżnioną temperaturę 37 stopni, nie 60. :)

    > Wcześniej pisałem o 50-60C. I - choć może to ciebie zdziwi - są to wartości powyżej
    40C.

    Dziwie mnie coś innego. :)

    > Dziwne... I nie zamarzasz od razu?

    Nie.

    > Palce ci nie kruszeją? Fascynujące!

    Nie.

    > Przecież wg. ciebie ciało ludzkie natychmiast i w całości uzyskuje temperaturę, z
    jaką ma kontakt! Zwłaszcza w przypadku wody!

    To Twój wniosek -- nie moja teoria. :)

    > No a ile czasu wyciąga się pranie z pralki? Godzinę?

    Nie wiem. :)

    > Pytanie co rozumiesz przez "lodowata"...

    Temperatura topnienia/krzepnięcia -- słona ma niższą niż destylowana. :)

    > Bo jeśli twierdzisz, że woda słona jest zimniejsza bo jest słona, to piszesz
    bzdury.

    Bywa. :) Ale u mnie naprawdę sól rozpuszczona w wodzie
    obniża temperaturę topnienia/krzepnięcia.

    > Jeśli zaś masz na myśli wodę już zamarzającą na powierzchni, to faktycznie słona
    musi być dużo zimniejsza.

    A pod powierzchnią?

    > Ja bym wolał, żebyś raczej przestał wypisywać brednie o poparzeniach przy
    wyjmowaniu prania z wody o temperaturze 40C.

    Bzdury (takie, że głowa boli) piszesz Ty.
    Ale mnie to nie przeszkadza. :) Pranie zazwyczaj
    ma skwantowaną temperaturę: 30, 40, 60, 90. Popatrz
    na metki, na ustawienia większości pralek i zrozumiesz,
    że ponad 40 to nie 45 czy 42, ale 60 i 90 czy 95. :)

    Kąp się w 60 -- obym ja nie musiał. :)
    Ja mam duże doświadczenie w temperaturach wody (raczej płynów na bazie
    wody), powietrza i metali. Ty, jak widzę -- nie masz pojęcia o niczym
    w tej materii. Wiem, co to ciepło właściwe i parowania, jaka jest
    różnica w poparzeniach cieplnych wywołanych gorącymi przedmiotami
    metalowymi czy izolatorami, jaka wodą, jaka powietrzem itd...

    Dla Ciebie, jak widzę - to czarna magia. :)

    -=-

    Przyłóż sobie rozgrzane (do prasowania lnu) żelazko do ucha,
    gdy będzie w pobliżu dzwonił telefon, po czym przyłóż je raz
    jeszcze, tym razem do przeciwległego, dzwoniąc na pogotowie... ;)

    Później idź w stroju Adama do łodówki magazynowej, gdzie temperatura
    spada poniżej minus 30 stopni Celsjusza i przeżyj tam dwie godziny. ;)

    Wróć na grupę -- i opisz wrażenia. :)

    -=-

    Ja i tak wiele znoszę -- minus 20 sC powietrza bez nadmiaru ubrań, lodowatą wodę
    w kąpieli po jaja, powietrze plus 13 sC stale bez odczuwania chłodu i plus 30 sC
    stale bez odczuwania gorąca -- o ile wilgotność względna nie przekracza 40%. :)
    Ciężkie, metalowe (trzeba mocno trzymać) przedmioty w temperaturze 60 sC i drewniane
    do 150 sC...

    Jestem wrażliwy natomiast na wilgotność względną powietrza -- 50% to dla mnie kres
    wytrzymałości.

    -=-

    Poszukaj sobie innego rozmówcy. :) (albo ugotuj sobie jaja na twardo -- razem z
    resztę swego ciała)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'