  • Date: Mon, 18 Jul 2011 21:57:55 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Pralka z poborem cieplej wody

    W dniu 17.07.2011 23:55, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Nie muszę.

    No to z czym masz problem?

    > Efekt zależy od tego, jak długo trwa chwila.

    Np. tyle, żeby wyciągnąć pranie z pralki.

    > A jednak baterie termostatyczne mają wyróżnioną temperaturę 37 stopni,
    > nie 60. :)

    Straszne.

    > Dziwie mnie coś innego. :)

    > Nie.

    > Nie.

    > To Twój wniosek -- nie moja teoria. :)

    Twoją teorią było, że ciało w kontakcie z wodą o określonej temperaturze
    szybko uzyskuje taką temperaturę - stąd kontakt z praniem o temperaturze
    60C jest wg. ciebie bardzo groźny, bo powyżej 42C zachodzi rozkład
    białka. A wiedz, że w temperaturze poniżej 0C woda w komórkach
    zasadniczo zaczyna zamarzać. Dlaczego wg. ciebie na plus ma być groźne,
    a na minus - nie?

    > Nie wiem. :)

    Widać nigdy prania nie wyciągałeś, więc co się mądrzysz, jak nie masz
    pojęcia o czym piszesz?

    > Temperatura topnienia/krzepnięcia -- słona ma niższą niż destylowana. :)

    Owszem, ma niższą temperaturę krzepnięcia. Ale niekoniecznie aktualną
    temperaturę.

    > Bywa. :) Ale u mnie naprawdę sól rozpuszczona w wodzie
    > obniża temperaturę topnienia/krzepnięcia.

    Tak, ale nie temperaturę jako taką.

    > A pod powierzchnią?

    Co "pod powierzchnią"?

    > Bzdury (takie, że głowa boli) piszesz Ty.

    Jesteś uprzejmy kłamać.

    > Ale mnie to nie przeszkadza. :) Pranie zazwyczaj
    > ma skwantowaną temperaturę: 30, 40, 60, 90. Popatrz

    No i?

    > na metki, na ustawienia większości pralek i zrozumiesz,
    > że ponad 40 to nie 45 czy 42, ale 60 i 90 czy 95. :)

    Więc?

    > Kąp się w 60 -- obym ja nie musiał. :)
    > Ja mam duże doświadczenie w temperaturach wody (raczej płynów na bazie
    > wody), powietrza i metali. Ty, jak widzę -- nie masz pojęcia o niczym

    Raczej duże doświadczenie w opowiadaniu bajeczek.

    > w tej materii. Wiem, co to ciepło właściwe i parowania, jaka jest

    Mówisz? To dlaczego z tego, co wypisujesz, wynika, że nie rozumiesz co
    się dzieje z temperaturą np. wody podczas przemiany fazowej...

    > różnica w poparzeniach cieplnych wywołanych gorącymi przedmiotami
    > metalowymi czy izolatorami, jaka wodą, jaka powietrzem itd...

    Baju-baju, będziesz w raju.

    > Dla Ciebie, jak widzę - to czarna magia. :)

    Widzisz tak dobrze, jak ślepy koń co chciał w Wielkiej Pardubickiej
    startować.

    [ciach durne pieprzenie]

    Pytlować i zgrywać mądrego to potrafisz - ale ile byś nie gadał u
    normalnego, zdrowego, dorosłego człowieka ze sprawnym krążeniem
    wyciąganie prania, które było ustawione na 60C nigdy w życiu nie poparzy.

    Prędzej bąble się pojawią od opryskania twoim jadem ;->