  • Data: 2010-06-17 10:07:53
    Temat: Re: Pro?ba o wyliczenie ...
    Od: kaszpir <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mysle, ze w twoim projekcie mozna wprowadzic pewne (bezkosztowe praktycznie)
    > zmiany - ale moze jakis architekt sie wypowie.
    >
    > powodzenia qaz

    Tyle że tak jak pisałem ja kupuję "gotowy produkt".
    Płacę zaliczkę 10tys i resztę czyli 310tys dopłacam po "odbiorze"
    domu.

    Firma budowlana ma w swojej ofercie kilka projektów domu i każdy ma
    podaną cenę w stanie developerskim.
    Ja dodatkowo będę musiał kupić (i zamontować) drzwi wewnętrzne ,
    kominek , panele i kafelki i armatura.

    Więc "oszczędności" dla firmy budowlanej mnie nie interesują , bo wiem
    że i tak tych "oszczędności" nie zobaczę ..

    Tym bardziej że firma budowlana i tak wprowadziła już zmiany które
    dały im oszczędności (brak ocieplenia dachu , brak okien na poddaszu ,
    brak dwóch filarów od strony salonu , brak niektórych okien lub
    mniejsze , zamista dwóch kominów (jeden dla kominka , drugi dla
    pieca , jeden wspólny) ...

    No cóż niestety firma też musi zarobić a cena 320tys za dom w stanie
    developerskim (który bardziej przypomina stan pod klucz u wielu innych
    wykonawców) z działką 1000m2 nie jest wysoka ...
    I zapewne musieli "lekko" odchudzić projekt ...

    Chce kupić z 1-2 okna aby zamontowali je w dachu.
    Jakiej wielkości okna kupić?

    Na razie poddasze będzie użytkowane jako strych. Być może kiedyś zrobi
    się tam pokój , ale szczerze mówiąc w to wątpie bo koszty adaptacji
    były by spore a nie wiem czy aż tak potrzeba mi dodatkowej
    przestrzenni ...
    Ale kupno dwóch okien to nie majątek , a zawsze światło będzie na
    strychu a w przyszłości będzie szansa na zabudowę poddasza ...