eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieProblem z centralą ogrzewania podłogowego - po wyłaczeniu pompy nagrzewa się. › Re: Problem z centralą ogrzewania podłogowego - po wyłaczeniu pompy nagrzewa się.
    From: "KS" <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Problem z centralą ogrzewania podłogowego - po wyłaczeniu pompy
    nagrzewa się.
    Date: Tue, 27 Dec 2011 00:24:42 +0100

    > No własnie: dowiedziałem się w międzyczasie że pompa mieszająca
    > *MUSI* być właczona cały czas. To opinia hydraulika. Oczywiscie na
    > pytanie to po co ten termostat odpowiedzi nie uzyskałem.
    >
    > Zaczynam się z lekka zastanawiać co jest wlaściwym regulatorem
    > temperatury:
    >
    > a) zawór z pokrętlem na wejściu?
    >
    > b) termostat?

    Witam,

    Jak pompa będzie zawsze działała to możesz kapilarę zamocować bardziej
    na prawo, tak +- za naklejką powrót.
    Wtedy ten zawór będzie mierzył temp powrotu z podłogówki.
    Jak już powrót przekroczy ustawioną na regulatorze temperaturę to
    przymknie dopływ z kotła i będzie mieszał tę samą wodę.
    Jak spadnie temp podłogi to dopusci wody z kotła do obiegu.
    Minus tego taki że nie do końca kontrolujesz temp zasilania
    podłogówki, a nie wiem czy nie ma jakichś ograniczeń max temp
    zasilania.
    W zależności od oporów pętli podłogówki i pozostałej części instalacji
    (tej od strony kotła i grzejników) zawsze uzyskasz jakieś podmieszanie
    więc na podłogówkę nie pójdzie taka woda jak z kotła.
    Możesz też dać kapilarę na górę (też po środku prawej części) wtedy
    będziesz kontrolował temp zasilania.
    Chociaż wg mnie lepiej to pierwsze rozwiązanie bo układ bardziej
    stabilny (podłoga ma dużą bezwładność).
    Ne mam pojęcia jaką funkcję ma pełnic ten termostat.
    Wydawało by się że mógłby też mierzyć temp np na powrocie z podłogówki
    ( to samo miejsce co kapilara) i wyłączyc pompę jak juz sie podłoga
    podgrzeje.
    Tylko że jak pompa stanie to po pierwsze nie będzie wiedział jaka jest
    temp wody w pętlach podłogówki a po drugie powrót jest powrotem tylko
    wtedy gdy pompa chodzi, bo jak się wyłączy to zwróć uwagę że woda w
    podłogówce zacznie płynąc powoli ale w odwrotnym kierunku niz przy
    włączonej (chyba że te rotametry puszczają w jedna stronę).
    A może on ma drugi styk który mógłby wyłączać pompę jak temp z kotła
    spadnie (jak nie palisz w piecu).
    A ta "inwersja" świadczy o tym że nie do końca jest to dobrze
    wyregulowane. Jesli pompa przy rozdzielaczu ma regulację obrotów to
    zmniejsz obroty.
    Tylko uwaga bo może się tak zdarzyć że woda w grzejnikach może w ogóle
    przestać płynąć. (może się tak jakby zrównoważyć, to co poda z pieca
    to zabierze rozdzielacz a na grzejniki prawie nic nie popłynie).

    Pozdrawiam
    K.S.