    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Problem ze styro klejonym na placki + porotherm
    Date: Sun, 10 Jan 2016 12:55:57 +0100

    > Klejenie styro na pianke wyglada na najlepsze rozwiazanie ale pewnie
    > drozsze od kleju.

    Oj, chyba nie droższe.
    Teraz dokładnie cen nie podam, minęło już trochę czasu. Pamiętam
    natomiast, że nie bolało klejenie na pianę z punktu widzenia finansów,
    za to szybkość i dokładność była niesamowita. Ekipa która mi to robiła
    nigdy wcześniej nie kleiła na pianę, więc na dzień dobry poszły kawałki
    na próbę. Byli zachwyceni i teraz nie chcą słyszeć o innej metodzie.
    Płyty są nie do oderwania od ściany, odpada kołkowanie.

    Pianę kupowałem w casto (tytan? kurcze nie pamiętam, a faktur szukać mi
    się nie chce)- wtedy tam było najtaniej (trafiłem jakąś promocję
    związaną z "nową technologią" :)

    Trzymam kciuki za poprawienie ocieplenia. W czasie gdy ja ocieplałem,
    niedaleko ocieplany był mały domek - grubo ocieplany, ale z 20m z
    chodnika było widać jak placki odsuwają styropian od ściany. Rozmawiałem
    z właścicielem - tak ma być, ściana musi oddychać, rozmowy na temat
    błędu w ociepleniu nie było - gasili mnie od razu. Coś jednak musiało
    się stać, gdyż dom stoi 2 rok pusty, więc nie dowiemy się jak ta
    wentylacja działa.

    Zastanawia mnie, czy w przypadku, gdy będzie trzeba ratować tą ścianę
    (choćby do czasu wygrania procesu) nie było by rozwiązaniem zrobienie
    otworów w styro i wtryśnięcie pianki. Tak się wykonuje izolację ścian
    przeciw wilgoci - tak kojarzę przynajmniej. Gdyby przejść się z
    wiertarką kawałek nad listwą oraz tuż poniżej szczytu, może dało by się
    zamknąć powietrze. Użyć piany wysokorozprężnej, ale mało, za to gęsto.

    Miłego.
    Irek.N.