  • Data: 2018-06-28 08:29:06
    Temat: Re: Projektor ciag dalszy.
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 27 Jun 2018 23:12:52 +0200, Adam wrote:
    > Problem jest, gdy ktoś ma dochody na poziomie 800 zł., a musi płacić ZUS
    > ok. 1200 zł. A widziałem małe warsztaty zajmujące się naprawą dupereli
    > (żelazka, maszyny do szycia, itp) w których "dogorywał" właściciel, aby
    > tylko doczekać emerytury

    To ja się zapytam, czy przedsiębiorca który nie jest w stanie opłacić
    minimalnych składek nie powinien zastanowić się nad jakąś zmianą?

    Sugerujesz że taki dziadek-przedsiębiorca powinien mieć bardzo ulgowe
    składki (a może w ogóle ich nie płacić?) i mimo tego korzystać ze
    świadczeń wszelakich - brzmi trochę jak cofnięcie się 50 lat w tył.
    Dlaczego inni przedsiębiorcy mieliby pokrywać składki za nieudaczników?
    Kapitalizm przecież mamy. Każdy za siebie.

    Co innego młodzi którzy starają się coś założyć - ci powinni przez
    *krótki* czas móc liczyć na jakieś wsparcie by mieć szansę później
    odwdzięczyć się gospodarce. Ale nie dziadek na wylocie.

    Mateusz