    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 27 Jan 2016 13:24:38 -0800 (PST)
    Subject: Re: Prywatny wodociąg/kanalizacja w drodze gminnej.
    From: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 27 stycznia 2016 21:43:27 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > A po kiego np ja miałbym oddawać gminie moją rure z wodą?

    Jest jeden, IMHO wazny powod - awarie. Jezeli takowa wystapi na Twoim kawalku
    rury to jestes zobligowany do usuniecia awarii - a to moga czasem byc duze
    koszty. Wyobraz sobie ze strzelila rura pod swiezo wybrukowanym granitowym
    podjazdem sasiada (albo jakiejs drogi publicznej). Nie dosc, ze musisz na
    wlasny koszt usunac awarie samej rury (zlokalizowac, dokopac sie, wstawic
    mufe), doprowadzic teren do stanu przed awaria, to jeszcze zaplacisz za
    wode, ktora wyleciala.

    Dlatego mysmy nic nawet nie protestowali i oddalismy w calosci i za darmo
    przylacz i rure wodociagom. Moja jest instalacja dopiero za wodociagiem,
    to co sie stanie przed - wodociagi beda mialy nakaz usunac na wlasny
    koszt. Mi tam sie w ziemi juz babrac nie chce :-)

    Choc oczywiscie trzeba podkreslic, ze rura PE jest mega wytrzymala i
    zeby doszlo do awarii trzeba ja naprawde fatalnie ulozyc (chyba trzebaby
    ja zasypac jakims ostrym klincem zamiast piaskiem :-)

    Ale jednak i mimo wszystko - za 50 lat jak dozyje - tez chce od tego miec
    wolna glowe :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.