  • Data: 2011-05-04 07:35:02
    Temat: Re: Przedłużacz na bębnie - można używać zwinięty?
    Od: "qlphon" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Co do meritum.. spodziewałem się, że przy większych prądach, może
    > działać jakieś niekorzystne zjawisko, ale o indukcji wiem niewiele
    > więcej niż to, ze istnieje. Dlatego pytam.

    Indukcja nie ma tu nic do rzeczy - chodzi głównie o dużo gorsze
    odprowadzanie ciepła ze zwiniętego przewodu.

    oj chyba jednak ma!

    kiedyś bawiłem się ze znajomym układem agregat-przedłużacz-halogen
    i jak przedłużacz był na rolce to halogen wyraźnie słabiej świecił
    istotnego wzrostu temperatury kabla nie odnotowaliśmy...