    Date: Sat, 13 Sep 2014 07:38:49 +0200
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Przeniesienie gazu

    W dniu 2014-09-12 22:33, k...@g...com pisze:

    > Napisałeś się i udowodniłeś prawdę oczywistą. Że może być idiota z uprawnieniami i
    normalny bez uprawnień. Ja bym wolał żeby mi normalny bez uprawnień robił. Daje to
    większą gwarancję przeżycia w sytuacjach awaryjnych.

    Nie zrozumiałeś.
    On nie miał uprawnień, które dawałyby mu możliwość oceny zgodności z
    normami oraz oceny stopnia bezpieczeństwa, bo ŚK, które on posiadał nie
    wymagają aż tak głębokiej wiedzy.
    On posiadał tylko ŚK "E" (eksploatacyjne) czyli uprawnienia do
    wykonywania prac elektrycznych pod ścisłym nadzorem.

    Ja w porównaniu do niego oprócz ŚK "E", posiadam "D", czyli te, które są
    wymagane na stanowiskach dozorowych (czyli osób kierownictwa) oraz do
    Pomiarów Ochronnych, czyli te, które uprawniają do samodzielnej oceny
    instalacji pod względem bezpieczeństwa oraz zgodności z prawem oraz normami.
    Tak więc w tym przypadku mieliśmy twojego "normalnego prawie bez
    uprawnień", bo "E" to może zdobyć każdy i nie uprawniają do oceny
    instalacji pod względem bezpieczeństwa, kontra ja wg Ciebie
    nienormalnego, bo z szeregiem uprawnień.

    > Normalnym uprawnienia nie są do niczego potrzebne, bo i bez nich zrobią dobrze.

    Nie wiesz o czym piszesz. Wszelkie uprawnienia odzwierciedlają posiadaną
    wiedzę.
    ŚK "E" może zdać każdy, nawet kucharz czy ogrodnik, ale "D" i Pomiarowe
    już nie jest tak łatwo, gdyż trzeba się wykazać o wiele szerszą wiedzą.
    Poza tym zakresem, którym musi się wykazać ten z "E", trzeba także się
    wykazać się znajomością prawa i norm.
    Tak na prawdę "E" uprawniają tylko do samodzielnej wymiany żarówek w
    żyrandolu oraz gniazd i wyłączników.
    Błąd niestety polega na tym, że osoby, które zdobyły "E" wydaje im się,
    że mają "uprawnienia" i są fachowcami potrafiącymi projektować,
    wykonywać i nadzorować, ale są w błędzie.
    Osoby te, które posiadają wiedzę po prostu zdają egzaminy i mają szereg
    uprawnień, bo dla nich nie jest to problemem, aby ubiegać się o dokument
    potwierdzający ich
    kwalifikacje, wiedzę i doświadczenie..
    Mam nadzieję, że to zrozumiesz i zmienisz nastawienie.