    From: "Tornad" <t...@o...net>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Przerastające Tuje
    Date: Sun, 06 Dec 2009 16:17:46 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Zza ogrodzenia na moja posesje przerastaja Tuje sasiada. Poniewaz dopiero
    > stawiam tam dom nieprzeszkadzali mi dotad. Teraz jednak chce postawic
    > rusztowanie na scianie przy jego granicy i te Tuje zaczynaja mi
    > przeszkadzac. Poprosilem sasiada aby je przycial ale on powiedzial, zebym
    > zrobil to sam. Jak to yglada z prawnego punkt widzenia. Nie chce aby mnie
    > oskarzyl, ze mu zniszczylem Tuje. Wrastaja prawie na 1,5 za ogrodzenie.

    Niby malo wazny ale jednak problem masz.

    Czytalem wszystkie listy na ten temat i moge dorzucic jakas proteze
    rozwiazania. Mianowicie obciac to wszystko jednostronnie, co rosnie czy wisi
    nad Twoja dzialka i juz. Malo kto o tym wie, ze nie tylko tuje ale inne
    szpilkowe, bardzo nie lubia przycinania jesienno-zimowego. Te galezie
    przyciete teraz, najprwadopodobniej normalnie uschna. Wtedy tuje pod
    nierownomiernym obciazeniem nieco przechyla sie do sasiada.
    To samo zrobilbym pod ziemia; wykopac rowek na pol metra i wszyskie wrastajace
    na Twoja dzialke korzenie normalnie poucinac. Podobno zajzajer jest niezly.
    I przed zasypaniem rowka, wylozyc go od strony sasiada jakas korzenioodporna
    gruba folia PCV, co by wiecej na Twoja strone nie rosly...
    To tez bedzie sprzyjac pochyleniu sie drzew na strone sasiada i byc moze po
    paru latach sam je wytnie bo sie bedzie bal, ze mu sie na chalupe zwala.
    Pzdr.