eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePrzerobienie projektu wentylacji z grawitacyjnej na mechanicznąRe: Przerobienie projektu wentylacji z grawitacyjnej na mechaniczną
    From: Czarek <...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Przerobienie projektu wentylacji z grawitacyjnej na mechaniczną
    Date: Fri, 30 Jan 2009 10:23:51 +0100

    Adam wrote:
    > Użytkownik "Czarek" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > Zalecany poziom to 40-50%, przy włączonym CO i wentylacji z reku miałem
    > 33% - po włączeniu nawilżacza sytuacja się poprawiła i teraz jest ok.
    > Logicznie rzecz biorąc powietrze będzie bardziej suche w went. mech. niż
    > zasuwając bezpośrednio przez dziury w oknach do środka.

    Czemu? To chyba zależy (przy tych samych warunkach zewnętrznych i
    wewnętrznych), od ilości "wymian" powietrza. Więc, jeżeli zimą mamy
    dobry ciąg przy wentylacji grawitacyjnej, a rekuperację ustawioną na
    niskie obroty, to wentylacja grawitacyjna ma szansę wysuszać powietrze
    bardziej. Mylę się?

    > No masz wybór - musisz też posłuchać rekuperatora w czasie pracy -
    > wszyscy podają jakieś mizerne decybele, ale jak masz wieczór, ciszę i
    > spokój (pozamykane szczelnie okna, bo wentylacja :) - to wtedy słychać
    > nawet muchę drapiącą się po skrzydle...

    O, tym to mnie trochę zmartwiłeś... kiedyś przez rok czy dwa spałem obok
    akwarium i nie mogłem przyzwyczaić się do buczenia filtru. Jeśli poziom
    hałasu jest podobny, to już sam nie wiem, czy chcę...

    Pozdrawiam

    Czarek