eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePrzerobienie projektu wentylacji z grawitacyjnej na mechanicznąRe: Przerobienie projektu wentylacji z grawitacyjnej na mechaniczną
  • Data: 2009-01-30 09:16:42
    Temat: Re: Przerobienie projektu wentylacji z grawitacyjnej na mechaniczną
    Od: Czarek <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    JanuszK wrote:
> [...]
    action=project&project_id=778
    > Ja bym zaczął od przerobienia schodów z zabiegowych na których się można
    > zabić na ze spocznikiem który bym dał w tym kącie przy wejściu, albo
    > inaczej je rozwiązać.

    Może masz rację, tylko jak to rozwiązać? Ja nie bardzo mam pomysł który
    daoby się zrealizować, bez gruntownej zmiany koncepcji przedsionka. Z
    drugiej strony, problem dotyczy tylko trzech najniższych schodków i kąta
    90 st - korzystałem okazjonalnie z bardziej uciążliwych rozwiązań i
    właściwie nie wydawały się aż tak straszne... Ale chętnie poznałbym
    Wasze propozycje lepszych rozwiązań w tym zakresie.

    > I tam bym dał reku bo to jedyne miejsce dla niego, co prawda w nocy może
    > być go słychać ale można dać niski bieg i będzie ok, rury na dół na
    > parter puścić w kanale za drzwiamido pokoju obok komina i zamknąć kanał
    > płytą GK. Nawiew w salonie można zrobić w roku ściany nośnej wew i zew
    > przy wejściu a dojść tam kanałem schowanym w ociepleniu wylewki na
    > poddaszu. podobnie wywwiew z kuchni i łązienki. Z sypialni na poddaszu
    > rury można poprowadzić w ociepleniu stropu GK.

    Brzmi sensownie...

    Zastanawiam się, czy nie zrezygnować z komina dla kominka w salonie. I
    tak go na początku nie zbuduję (jak będą wolne środki, wolę przeznaczyć
    je na garaż), a jak znam życie, to w przyszłości nie zechce nam się
    ruinować salonu, żeby tenże kominek zainstalować...

    > Do mały to i reku tani, całość nie powinna dużo kosztować.
    > Możesz jeden komin z łazienki zaoszczędzić ale musisz kupić piec CO z
    > zamkniętą komorą i wypuścić rurę przez ścianę.

    Tak czy siak kupuję piec z zamkniętą komorą, bo nie mam pom.gosp. - nie
    chcę żeby nawiew powietrza dla pieca zamieniał mi łazienkę w lodówkę.
    Rura przez ścianęogranicza mi moc pieca do 21kW, tak? Tylko czy tak
    naprawdę potrzebuję więcej, przy tak małym domu i zamieszkiwaniu przez
    3, może w przyszłości 4 osoby?

    Pozdrawiam

    Czarek