    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Przydomowa elektrownia wiatrowa
    Date: Tue, 10 Jan 2012 00:06:16 -0800 (PST)

    On Jan 5, 10:50 pm, maniek <m...@g...com> wrote:

    > Jak już pisałem wyżej prądnice już mam kosztowała mnie ona 150zł,myślę
    > że 1kW powinna przy dobrych wiatrach wyprodukować

    Przeczytaj ten mega watek podany wyzej.
    Moje uwagi sa takie:
    -Akumulowac dzis sie za bardzo nie daje. To co zmiesci sie w
    akumulatorach olowiowych jest tak mizerne ze liczac koszty wychodzi ze
    lepiej ladowac ten aku w domu i wozic na dzialke.
    -Jedyny warty rozwazenia wariant to grzanie wody.
    -Srednioroczne uzyski beda mizerne jesli nie mieszkasz na dobrze
    owianym terenie.
    -Jesli nie masz masztu a wokolo rosna drzewa to wiatr bedzie nie tylko
    slaby ale i czesto bedzie zmienial kierunek.
    -Trzeba zaplanowac bezpiecznik deaktywujacy wiatrak na czas szybkich
    wiatrow (jesien, wiosna). Bez niego wiatraczek szlag trafi i jeszcze
    moze zniszczyc cos innego.

    To juz tansze sa solary.

    Chyba ze potrzebujesz pradu gdzies gdzie go nie ma , nie bedzie i nie
    warto miec agregatu.

    Jak sam planowalem to mi wyszlo ze dla srednicy smigla 3m lub 3x2m
    savoniusa bardfziej sie oplaca powiesic reklame na tym maszcie niz
    prad produkowac...