  • Data: 2010-01-30 20:15:11
    Temat: Re: Pytanie do fachowców instalatorów - hydraulika
    Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hjvlmk$oh4$1@news.interia.pl...

    > Użytkownik "robercik-us" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Moim zdaniem dasz rade, ale sugerowal bym gdzie niegdzie podlogowke.
    > Kosztuje z mieszaczem nieco wiecej od grzejnikow, ale mysle ze warto. Ja
    > zrobilem sam pod okiem zaprzyjaznionego instalatora. Warto wszystko
    > przemyslec na poczatku i przede wszystkim sprecyzowac wymagania.

    ja myślę że jeżeli mieszanie będzie centralne i jedna pompa dedykowana do
    podłogówki to nie powinno wyjść drożej, ale z grzejników (a przynajmniej w
    wykonania wyprowadzeń do grzejników) nie rezygnowałbym. Jestem zdecydowanym
    zwolennikiem rozwiazania takiego by podłogówka pracowala niskotpemeraturowo
    i zapewniała poczucie komfortu (bez zmian temeperatury podłogi, ale z jej
    stabilizacją mieszaczem sterowanym automatycznie) ale zasadnicze grzanie
    odbywało się grzejnikami. Jest to może i droższe ale na pewno najzdrowsze
    dla użytkownika rozwiązanie. Tam gdzie normalne grzejniki z różnych względów
    (najczęściej estetycznych) nie mogą być zastosowane należy rozważyć kanały
    grzewcze (niestety nie jest to niskobudżetowe rozwiązanie) albo pokombinować
    z ukryciem grzejników i zrobieniem odpowiednich nawiewów.
    --
    Jackare