    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pytanie o grzejniki
    Date: Sat, 18 Jul 2009 23:09:00 +0200

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości
    news:h3tcpl$5v3$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Tzn, mogę dac parkiet 11mm? Kombinowałem, że może pas kafelek wokół a w
    > środku drewno...

    Ja obliczlem 15mm deski. Podstawa to izolacja posadzki. Raczej o 10cm
    zapomnij, no i gestrze petle, rozstaw tak co 10cm.

    > Ale co jest z tym piecem kondensacyjnym - nie są to tanie zabawki.
    > Mam w tej chwili w ręku wycene kotłowni na 19 tys z piecem Vitodens 200W,
    > zasobnikem 150L, pogodówka, i resztą akcesoriów (sprzegło, zawory,
    > przyłącza).

    Vitodens to Viessmann, tego to bym odpuscil w przedbiegach. Drozej po prostu
    trudno a kotly wiszace sa co najmniej nie lepsze od innych, za to cena...
    Okazuje sie, ze np. do sterowania dwoma obiegami trzeba dokupic jakis tam
    modul za iles tam duzo, bo podstawowa pogodowka np. nie ma mozliwosci
    "obslugi" podlogowki. No i stad ta cena. Na poczatku tego roku mialem
    podobne problemy i zdecydowalem sie na DeDietrich MCR 24. Z pogodowka dla
    dwoch obiegow wyszedl mnie 5500zl o ile dobrze pamietam. Sprzeglo kupowalem
    chyba tydzien temu za jakies 700zl. Zasobnik mysle ze mozna smialo kupic za
    max 2000zl. Ciagle nie przekraczamy 10 000zl. Mysle, ze powinienes popytac
    jeszcze gdzies poza Viessmanem, gdzie gwarantuja szybki serwis, no i pytaj
    odrazu o dwa obiegi dla porownania.

    > Szwagier ma piec z otwartą komorą od kilku lat (dał coś kole 3500 zł) -
    > płaci dość sporo za gaz nawet ok 1000 zł miesięcznie zimą. Chciałbym
    > płacić mniej i miec lepszy komfort termiczny niż 20 stopni w salonie.

    Otwarta komora to czasu krzyzakow i Grunwaldu, szkoda gadac.

    Pozdro.. TK