  • Data: 2017-11-23 10:03:23
    Temat: Re: Rachunek za tesle
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wed, 22 Nov 2017 05:17:12 -0800 (PST), Lisciasty

    > Ja się mieszczę w większej części z ogrzewaniem w 2T bez machinacji,
    > grzanie mam głównie od 3 do 6 rano i od 21 do 23, awaryjne okienko
    > w ciągu dnia. A w dni wolne i weekendy hulaj dusza, bo 2T jest cały czas.
    > Nie wiem kiedy taka bakteria tesli by mi się zwróciła.

    Nie wiem ile razy i ilu osobom trzeba będzie to jeszcze napisać :P ale ja
    tego nie kupuję żeby się zwróciło. Basen buduję i też nie po to żeby mi się
    zwrócił, tylko dlatego że chcę mieć basen pod domem na letnią ochłodę
    (chociaż te ostatnie lata to masakra jakaś). :P Jeśli akumulator da
    możliwość wykorzystania 2T, albo gromadzenia energii z PV, to tylko dodatni
    plus. Podobnie jak basen będzie rezerwuarem zrzutu ciepła z domu na rzecz
    jego chłodzenia, i to też plus że ciepło z domu nie poleci w atmosferę a w
    wodę, gdzie jak wiadomo, ciepła nigdy za wiele.

    > Twoja chata będzie dużo lepsza niż moja, więc pewnie jeszcze w większym
    > stopniu mieściłbyś się w drugiej taryfie.

    Co do grzania w 2T nie mam wątpliwości, szczególnie że gruntówkę planuję.

    BTW ocieplenie kładłeś samodzielnie? Dostałem parę wycen ostatnio i mi
    macki opadły, bo za robociznę liczą sobie 100zł od metra elewacji (klejenie
    styro + siatka z klejem + tynk silikonowy).

    > A ile to tak naprawdę kosztuje? Faktycznie 20 tysiaków, czy więcej?

    Jak zainstaluję, to będę wiedział. ;) Póki co nie widzę instalatora w PL --
    ze dwa roki temu była firma oferująca TPW1 i z instalacją kosztowało to 14
    tys. zł ale teraz coś nie mogę ich namierzyć. Pewnie zwinęli interes bo
    nikt nie chciał tego gówna w złotym papierku. :D

    > Że jak? Coś mnie chyba ominęło :>
    > Mam tak samo jak przed montażem taryfę G12w na tych samych stawkach
    > co przeciętny zjadacz prądu.
    > Dopóki żyje "prosument", jakiekolwiek formy magazynowania energii są
    > słabe, zwłaszcza w bakteriach. Ale to już trza sobie policzyć po swojemu :>

    To może mnie się coś pozajączkowało. Zbadam to w wolnej chwili...

    --
    Pozdor
    Myjk