    From: "Kris" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rekuperacja kontra grawitacja
    Date: Tue, 22 Dec 2009 22:20:11 +0100
    <hgns5h$ght$1@news.onet.pl> <hgntc3$k59$1@news.onet.pl>
    <hgnupi$oji$1@news.onet.pl> <hgo0r2$tvf$1@news.onet.pl>
    <hgo2ev$2tk$1@news.onet.pl> <hgo6ji$d9t$1@news.onet.pl>
    <hgoibs$e4o$1@news.onet.pl>
    <c...@a...googlegroups.com>
    <hgos9f$dk6$1@news.interia.pl>
    <7...@c...googlegroups.com>
    <hgotds$f01$1@news.interia.pl>
    <b...@e...googlegroups.com>
    <hgou6m$fvm$1@news.interia.pl> <hgqk0v$oc$1@news2.ipartners.pl>
    <hgqkhi$92i$1@news.onet.pl> <hgql2d$alg$1@news.onet.pl>
    <hgqlrb$k5l$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hgqlv2$d31$1@news.onet.pl>
    <hgqvsh$ll2$1@news.interia.pl>

    news:hgqvsh$ll2$1@news.interia.pl...

    > tak dokladnie sie nie liczy. Powiedz mi przy okazji skoro gaz jest drogi i
    > ludzie z tego powodu pala rekreacyjnie w kominku to czym rozni sie palenie
    > rekreacyjne od palenia non stop? Jak zrezygnuje z gazu i bede palil
    > standardowo to bedzie jakos inaczej jak rekreacyjnie (nie mylic z tematami
    > kominkowymi)?? To tylko alternatywa i nic wiecej. Mozesz sobie zachorowac
    > na

    Niestety paląa w kominkach nie dla przyjemności ale dlatego że rachunki za
    gaz są dla nich za wysokie.
    Pamietasz dyskusje z przed kilku miesięcy gdzie ktoś twierdził że grzeje dom
    pradem i podal jakies naprawdę niewielkie kwoty które płaci za ten prąd.
    Gość dodał jednak ze "rekraacyjnie" w kominku spala bodajze 15 metrów drewna
    na rok.
    Czyli spalał w kominku wiecej jak ja spalam u siebie. Róznica miedzy nami
    jest taka ze on twierdzil że ma tanio i bezobsługowo grzejąc pradem a ja mam
    niekomfortowo grzejąc drewnem bo muszę rąbać, dokladac , popiól wynosic itp.
    A tak naprawde ma gorzej niz ja bo obsługa kominka sprawia wiecej kłopotow i
    zachodu niz obsługa kotla w kotlowni.
    Ja po prostu otwarcie piszę ze pale drewnem, zuzywam go kilkanascie
    metrów na rok a przy jego cenie poniżej 100zł za metr koszty ogrzewania mam
    niewielkie. Komfort to nie jest to fakt ale dla mnie tez to nie jest jakos
    specjalnie uciązliwe.
    A niektórzy osobnicy spalajacy wieksze ilości drewna w kominkach twierdzą że
    robią to rekracayjnie bo grzeja gazem, pompą ciepła, pradem itp. Gówno
    prawda tak na prawdę. A to gówno prawda z ta rekraacją. Pala w kominkach bo
    gaz, prad itp wychodzi u nich drogo. Na prawdę nie uwierzę że codzienne
    palenie w kominku to rekraacja. Ja w moim kominku czy palenisku jak
    niektórzy tu pisali rozpalam okazyjnie dla nastroju.
    Gaz mam w granicy działki i jak tylko znudzi mi sie rabanie drewna itp,
    lub stwierdzę że jestem w stanie zaakceptowac koszty grzania gazem to po
    prostu zainwestuje te 10tys zł w instalację gazowa +kocioł i bede grzał
    gazem.
    Alternatyw jest przewaznie kilka.
    bywam w róznych miejscach gadam z ludzmi i widze ze 3000zł za gaz rocznie
    jest mozliwe tylko tam gdzie ostro rekraacyjnie palą w kominku;)

    Kris