  • Data: 2014-11-04 11:30:54
    Temat: Re: Rekuperator
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:1...@m...org...

    > Właśnie siedzę nad garderobą, gdzie będzie też pralnia, suszarnia i...
    > "magiel". ;) Pomyślałem żeby za koszem do brudnej bielizny dać WYWIEW
    > powietrza (+ mały nawiew oczywiście). Ale jeszcze zaplanowałem sobie deskę
    > do prasowania otwieraną z szafy (zamiast upierdliwej rozstawianej). Nie
    > zrobiłeś czegoś takiego u siebie przypadkiem? :D

    Nie, moja garderoba to taka większa szafa. Pralnie mam osobno i tam również
    mam wywiew. Kosz na brudy mam w pralni.
    Deski do prasowania używamy tylko kilka razy do roku więc kupiłem zwykła, a
    nie chowaną w szafie. Natomiast jakbyśmy mieli z niej korzystać na co dzień
    to na pewno nie byłaby zamontowana w małym pomieszczeniu bez okna - szkoda
    życia! Jak już to wolałbym ją rozstawić w salonie gdy akurat oglądam jakiś
    film, albo słucham muzyki.

    Co do wywiewu z koszem to nie zastąpi wywiewu w suficie - jak będzie
    prasował to para będzie leciała do góry i szybko zrobi się zaduch. Dlatego
    jak bym nie kombinował ze sprawdzonymi wzorcami: wywiew w suficie a nawiew
    szparą pod drzwiami. A jak chcesz w garderobie i wywiew i nawiew to wywiew w
    suficie a nawiew doprowadzony kanałem do poziomu 20-30cm nad podłogą. W
    wersji ekstremalnej można nawiew doprowadzić na tył szaf, ale szczerze
    powiedziawszy na moich kilka lat jeżdżenia po budowach tylko raz się z tym
    spotkałem - ale to był dom z "górnej półki" i ta akurat garderoba była
    przewidziana do trzymania dziesiątek par butów.

    W wersji jeszcze bardziej ekstremalnej - garderoba z automatycznym
    sterowaniem wilgotnością, ale to już znam tylko ze szkoleń i katalogów
    producentów w Polsce się z tym nigdy nie spotkałem.

    Pozdrawiam
    Ergie