  • Data: 2014-11-04 12:07:15
    Temat: Re: Rekuperator
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:hb2yzpz9cgy0$....@m...org...

    > Mnie też się podoba, ale wypada spojrzeć prawdzie w oczy. Nie jest to
    > funkcjonalne.

    Ghost trolował wyśmiewając "podobanie się" a nie funkcjonalność.

    > To akurat nie znaczy, że wiedza co robią. :P
    > Wiesz jak to jest z tymi muchami... ;>

    Co chwilę na FB (albo innym portalu służącym do uzewnętrzniania) ktoś się
    skarży na jedzenie, ubranie, telefon komórkowy itd. Jakoś nie widzę
    zatrzęsienie osób skarżących się na skosy :-)

    > Płaskie dachy, czy raczej proste ściany się kojarzą z komunistycznymi
    > blokowiskami i brzydko zrobionymi elewacjami -- stąd głównie ta niechęć.
    > Wielospadowe dachy i skosy na poddaszu kojarzą się z przytulnym domem -- i

    Dokładnie! Ale mnie chodzi o wnętrze. Sypialnia ze skosami jest w moim
    odczuciu bardziej "przytulna".

    > Pokój ze skosami
    > o nich zawsze marzyła. Że strzelają sobie w stopę, to się dopiero
    > przekonają, choć większość się do tego wcale nie przyzna. :P

    Nie przekonają, bo niby do czego?

    Ja raczej obserwuję przeciwny trend. Ludzie nadbudowują "kostki" dorabiając
    skośny dach, albo zamieniając kopertowy na dwuspadowy. A od czasu zawalenia
    się hali w Katowicach ten trend się nasilił - bo ludzie nagle sobie
    uświadomili że płaskie dachy trzeba czasem odśnieżać.

    Owszem źle zaprojektowany dom z dachem wielospadowym jest trudniejszy w
    umeblowaniu, czasem jest problem by w łazience zmieścić prysznic itp., ale
    jeśli ktoś świadomie decyduje się na taki projekt to można wszystko tak
    ułożyć by te wady były niedostrzegalne natomiast wyeksponować zalety jak np.
    możliwość zrobienia okien dachowych _nad_ klatka schodową, Skosy też
    znacząco poprawiają akustykę. Szczególnie gdy są dwa. Dlatego świadomi
    melomani i kinomaniacy robią sobie salę RTV na poddaszu a nie w piwnicy.

    Pozdrawiam
    Ergie