    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Rekuperator
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    <b...@g...com>
    <5453f8c1$0$12643$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <545405c6$0$12625$65785112@news.neostrada.pl>
    <m3a4h3$ssu$1@node2.news.atman.pl> <hb2yzpz9cgy0$.dlg@myjk.org>
    <m3ac1b$5mb$1@node2.news.atman.pl> <183449qsz0jrh$.dlg@myjk.org>
    <m3ajn0$jb8$1@node1.news.atman.pl> <r...@m...org>
    <m3cpdc$j7l$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Wed, 5 Nov 2014 13:01:43 +0100

    Wed, 5 Nov 2014 10:07:46 +0100, Ergie

    > Nie skusisz się bo po pierwsze z zewnątrz dach dwuspadowy

    Ale ja jestem skłonny do dachu dwuspadowego bardziej niż do wielospadowego,
    właśnie ze względu na to, że jest mniej skosów. Obecnie mam dach dwuspadowy
    (choć sama połać dachu przebiega trochę jak mansarda, tj. jest łamany
    60/30s) z oknami połaciowymi.

    > a po drugie jak napisałeś dalej nie chcesz okien połaciowych
    > więc takie poddasze musiałoby mieć lukarny albo wole oka
    > a to już nie jest tak łatwo w środku wykończyć i
    > umeblować by jakoś wyglądało.

    W zasadzie to nie ma szczególnie dużej różnicy w środku.

    > Nie, po prostu nawiązanie do okolicznej zabudowy. Historycznie w okolicy
    > wszystkie domy miały dachy dwuspadowe. Za komuny pojawiło się trochę domów z
    > płaskimi dachami (na szczęście większość to nie kostki) i dosłownie kilka
    > kostek z kopertą.

    Burdel jest tak czy siak, więc nie rozumiem tego ograniczenia. Tzn.
    rozumiem w terenie silnie zurbanizowanym gdzie jest mało miejsca i budynki
    przylegają do siebie, albo położone są naprawdę blisko, względnie w
    "szeregowcach". Ale jak domy stoją po 30-100m od siebie to narzucanie
    kształtu to już IMO bzdura i mija się kompletnie z celem. Stąd dobrze, że
    można się odwoływać chociaż przy WZ i zazwyczaj można swoje wywalczyć
    kosztem czasu.

    > No właśnie :-) Już się przyznałeś że nie tolerujesz okien połaciowych.

    Nie toleruję, bo są niepraktyczne, jak i skosy. ;)

    > Aha planowanie, no to prawda :-) Planowanie to proces który ma początek ale
    > nie ma końca, a do ideału zawsze czegoś brakuje. Życie można stracić a go
    > nie odnaleźć :-)

    Dlatego właśnie piszę, że nad różnymi wariacjami domu z dachem (głównie
    dwu) -spadowym siedziałem z przerwami od początku jak zakupiliśmy działkę.
    Zawsze w pewnym momencie traciłem moc, bo się to do kupy nie składało.

    > Popatrz na poddasze i pokój nr . 11:

    Ale to tylko szybki wrzut żeby "coś" stało a nie świeciło pustką. Wątpię
    aby w tych rzutach projektant się zastanawiał nad sensem ustawienia
    elementów -- i to nie zmienia faktu, że można to zrobić lepiej.

    > Ale ten projekt to w ogóle jakieś kuriozum - potężny dach nad garażem. A
    > dach jest najdroższy w budowie - wystarczyło podnieść go o dwa metry wyżej
    > by przy niewiele większym koszcie budowy zyskać dodatkowy pokój.

    Co zwiększy koszty nie tylko dachu, ale także spowoduje koszty ogrzania tej
    dodatkowej powierzchni, o kosztach na wykończenie (zdaje się m.in. lanego
    stropu -- choć ja teraz mam salon huśtany na drwenianych belkach i żyję :P
    -- oraz innych instalacji) nie pomnę. Więc po prostu ten domek jest mały i
    ma być mały. Projekt IMO ogólnie nie jest najgorszy, widziałem większe
    skuchy.

    --
    Pozdor Myjk