    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rekuperator
    Date: Wed, 5 Nov 2014 15:14:34 +0100
    <b...@g...com>
    <5453f8c1$0$12643$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <545405c6$0$12625$65785112@news.neostrada.pl>
    <m3a4h3$ssu$1@node2.news.atman.pl> <hb2yzpz9cgy0$.dlg@myjk.org>
    <m3ac1b$5mb$1@node2.news.atman.pl> <183449qsz0jrh$.dlg@myjk.org>
    <m3ajn0$jb8$1@node1.news.atman.pl> <r...@m...org>
    <m3cpdc$j7l$1@node2.news.atman.pl> <w...@m...org>

    dyskusyjnych:w...@m...org...

    > Ale ja jestem skłonny do dachu dwuspadowego bardziej niż do
    > wielospadowego,
    > właśnie ze względu na to, że jest mniej skosów. Obecnie mam dach
    > dwuspadowy
    > (choć sama połać dachu przebiega trochę jak mansarda, tj. jest łamany
    > 60/30s) z oknami połaciowymi.

    No ale właśnie tych okien nie chcesz, a projektu dużego domu z dachem
    dwuspadowym bez okien dachowych lukarn i innych takich to szczerze
    powiedziawszy sobie nie przypominam.

    > W zasadzie to nie ma szczególnie dużej różnicy w środku.

    Jest o tyle że taka lukarna czy wole oko wprowadza "mocny akcent" w
    pomieszczeniu i trzeba to uwzględnić przy meblowaniu bo inaczej zamiast jak
    pokój pomieszczenie wygląda jak graciarnia.

    > Burdel jest tak czy siak, więc nie rozumiem tego ograniczenia. Tzn.
    > rozumiem w terenie silnie zurbanizowanym gdzie jest mało miejsca i budynki
    > przylegają do siebie, albo położone są naprawdę blisko, względnie w
    > "szeregowcach". Ale jak domy stoją po 30-100m od siebie to narzucanie
    > kształtu to już IMO bzdura.

    Wiesz u nas ustawne działki mają po 17m szerokości, te mniej ustawne od
    12... wiochy dookoła śląskich miast niczym nie różnią się od przedmieść.
    Oczywiście bywają działki o szerokości 25, ale to rzadkość. I w zasadzie
    mało jest pustych działek dlatego IMO dobrze że ktoś dba o spójność
    krajobrazu.

    > Dlatego właśnie piszę, że nad różnymi wariacjami domu z dachem (głównie
    > dwu) -spadowym siedziałem z przerwami od początku jak zakupiliśmy działkę.
    > Zawsze w pewnym momencie traciłem moc, bo się to do kupy nie składało.

    Może po prostu Wasze wymagania nie pasują do do bryły ze skosami.

    > Ale to tylko szybki wrzut żeby "coś" stało a nie świeciło pustką. Wątpię
    > aby w tych rzutach projektant się zastanawiał nad sensem ustawienia
    > elementów -- i to nie zmienia faktu, że można to zrobić lepiej.

    I to jest problem!

    Znam kilka domów wybudowanych z gotowców w których np. w sypialni nie mieści
    się łóżko bo właśnie architekt cos "wrzucił żeby tylko było" inwestor
    popatrzył i widział że łóżko się mieści, a dopiero na żywo się przekonał że
    architekt wrzucił łóżko 160x180 zamiast 200x220 i trzeba zrezygnować z szafy
    w sypialni bo będzie ciasno.

    Normalnie to sypialnię projektuje się tak by zmieściło się łóżko a nie
    rysuje co wyjdzie i wrzuca meble jak wyjdzie. Dlatego projektując każdy
    pokój trzeba mieć jakąś wizję co w nim (i jak) będzie ustawione.

    > Co zwiększy koszty nie tylko dachu, ale także spowoduje koszty ogrzania
    > tej
    > dodatkowej powierzchni, o kosztach na wykończenie (zdaje się m.in. lanego
    > stropu -- choć ja teraz mam salon huśtany na drwenianych belkach i żyję :P
    > -- oraz innych instalacji) nie pomnę. Więc po prostu ten domek jest mały i
    > ma być mały.

    Zawsze przy tej samej powierzchni użytkowej garaż w brykle wyjdzie taniej
    niż garaż dostawiony.

    > Projekt IMO ogólnie nie jest najgorszy, widziałem większe
    > skuchy.

    Ja też ale co z tego. To tak jakby usprawiedliwiać złodzieja który ukradł
    tysiąc tym że inni kradną więcej.

    Pozdrawiam
    Ergie