  • Data: 2016-09-12 11:41:40
    Temat: Re: Rekuperator - bełkot marketingowy
    Od: quent <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 12.09.2016 11:34, Uzytkownik wrote:
    > Bzdury piszesz.

    W którym miejscu?

    > Mając rekuperator co najwyżej masz wolniejsze zmiany temperatury co jest
    > zaletą jak i bardzo poważną wadą rekuperatora w okresie letnim. Dom
    > wolniej się nagrzewa ale także wolniej stygnie, dzięki czemu wieczorem i
    > w nocy będziesz miał cieplej niż w domu z wentylacją grawitacyjną.

    Dlatego w dzień pracuje rekuperator a w nocy możesz otworzyć okna.
    I bilans jest lepszy.
    Straaaasznie to skomplikowane :-/

    > Ciepło i chłód niestety musisz "wyprodukować".

    W ogóle nie odnosiłem się to tego jakoby rekuperator miał chłodzić.
    Przeczytaj uważnie zanim zaczniesz rozpisywać się bez sensu.
    Wymiennik w reku pozwala obniżyć temp. nawiewanego pow. w upały i ogrzać
    je w zimie.
    Czy jego sprawność zależy od pory roku?

    --
    Pozdr.