  • Data: 2016-09-12 15:21:24
    Temat: Re: Rekuperator - bełkot marketingowy
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 12 września 2016 11:55:42 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Moje rachunki za gaz są bardzo niskie a mam porównanie z moim poprzednim
    > domem, gdzie także miałem wszystko na gaz ale bez reku, pow. mniejsza o
    > ponad 40% a rachunki za gaz były większe.

    Tak sobie myślę.
    Maniek nie tak dawno pisał że za ogrzewanie za sezon wychodzi go 3tys zł. Dom ma z
    poroszajsu, na ścianach ani jednej płyty styropianu. Went mech i reku też nie ma
    Całkiem odwrotnie jak na forum muratora piszą;)
    Went mech + reku optymistycznie licząc to 10tys zł
    Żeby inwestycja miała sens wg mnie powinna się zwrócić w 10lat
    Ktoś rozsądny uwierzy że po założeniu went mech i reku rachunki za ogrzewanie u Mańka
    spadną o 33% żeby to się kalkulowało?
    Z ekonomicznego punktu widzenia went mech+ reku to kasa wywalona w błoto
    Pozostaje komfort a to kwestia dyskusyjna.
    O brak komfortu u użytkowników wentylacji grawitacyjnej piszą najczęściej użytkownicy
    wentylacji mechanicznej;)
    Went mech + reku trzeba więc rozpatrywać w kategorii podobnej jak np PLC- ktoś lubi
    nowości, ma kasę to montuje.