  • Data: 2016-09-12 18:59:35
    Temat: Re: Rekuperator - bełkot marketingowy
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 12 września 2016 17:40:26 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
    .

    > A Zenek w ciągu żywota przeputał na wódę i fajki 100 tysięcy.
    > Zwrot inwestycji? Nigdy :>
    > Międlicie w kółko to samo, ja wiem że pisanie to frajda, ale może coś nowego
    > i ciekawego byście napisali? :P
    Trzeba to mielić w kółko. Ja, Ty i inni użytkownicy tej grupu już te decyzje czy
    robić went mech i reku czy robić grawitacyjną mają za sobą.
    Jednak zaglądają tu tacy co decyzja dopiero przed nimi i warto aby im uświadomić że
    wentylacja mechaniczna z reku żadnych oszczędności i nie przyniesie a wręcz
    przeciwnie. Do tej pory jeszcze znajdziesz w necie mnóstwo że dzięki went mech 80#
    oszczędności na ogrzewaniu itp. Sprzedawcy i marketingowcy ni próżnują.
    Oczywiście went mech ma ta zaletę że da się nią sterować, co niektórzy uważają że
    komfort większy jak z wentylacją mechaniczna i jeszcze trochę innych możliwości- Myjk
    coś z chłodzeniem chaty poprzez kanały wentylacyjne kombinuje np.
    Ale jasno trzeba powiedzieć że oszczędności z went mech minimalne, koszt inwestycyjny
    spory a przez to czas zwrotu raczej nieakceptowalny
    A są jeszcze tacy co montując went mech rezygnują z otwieranych okien i dają fixy(bo
    tańsze). Dla mnie fixy w domu nieakceptowalne są ale jak tam kto woli