    From: quent <x...@x...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rekuperator - bełkot marketingowy
    Date: Mon, 12 Sep 2016 19:32:24 +0200
    <1...@g...com>
    <57d64ea2$0$15200$65785112@news.neostrada.pl>
    <nr5lbr$8mf$1@dont-email.me>
    <57d67689$0$12542$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <nr5u2q$33f$1@dont-email.me>
    <1...@g...com>
    <2...@g...com>
    <b...@g...com>
    <3...@g...com>

    On 12.09.2016 18:59, Kris wrote:
    > W dniu poniedziałek, 12 września 2016 17:40:26 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
    > .

    > Trzeba to mielić w kółko. Ja, Ty i inni użytkownicy tej grupu już te decyzje czy
    robić went mech i reku czy robić grawitacyjną mają za sobą.
    > Jednak zaglądają tu tacy co decyzja dopiero przed nimi i warto aby im uświadomić że
    wentylacja mechaniczna z reku żadnych oszczędności i nie przyniesie a wręcz
    przeciwnie. Do tej pory jeszcze znajdziesz w necie mnóstwo że dzięki went mech 80#
    oszczędności na ogrzewaniu itp. Sprzedawcy i marketingowcy ni próżnują.
    > Oczywiście went mech ma ta zaletę że da się nią sterować, co niektórzy uważają że
    komfort większy jak z wentylacją mechaniczna i jeszcze trochę innych możliwości- Myjk
    coś z chłodzeniem chaty poprzez kanały wentylacyjne kombinuje np.
    > Ale jasno trzeba powiedzieć że oszczędności z went mech minimalne, koszt
    inwestycyjny spory a przez to czas zwrotu raczej nieakceptowalny
    > A są jeszcze tacy co montując went mech rezygnują z otwieranych okien i dają
    fixy(bo tańsze). Dla mnie fixy w domu nieakceptowalne są ale jak tam kto woli

    Ale o czym w ogóle mowa?
    Jakie obliczenia??
    Te wszystkie wyliczenia podawane z taką pewnością to jakiś żart jest.
    Przy wentylacji grawitacyjnej zimowe wietrzenie to zmienna nieprzewidywalna!

    Pamiętam jak w moim poprzednim domu zimno mi nawiewało czasem kratką w
    łazience wychładzając całe wnętrze. Nie zawsze oczywiście ale dosyć
    często. To samo z różnymi wywietrznikami ciśnieniowymi czy
    higrosterowalnymi montowanymi w oknach. Miałem rózne ale wszystkie
    działały jak chciały, zwykle zaciągając za wiele ziemnego powietrza o
    czym z niesmakiem przekonywałem się w nocy, marznąc... a podczas wichur
    gwizdało z tego tylko.
    Wietrzenie otwartymi onami na oścież przez krótka chwilę, jak to się
    robi często zimą przed snem, wywiewa całe ciepłe powietrze z pomieszczenia.
    Do tego przy imprezach po jakimś czasie czuć, że jest za gorąco i
    duchota i znów wahlowanie oknami.
    To wszystko zimą sprawia, że te wszystkie wyliczenia podawane na grupie
    można sobie włożyć między bajki.
    I ogólnie nie są to jakieś traumatyczne przezycia ale jak już sie ma WM
    to człowiek zaczyna sobie zdawać sprawę jakie to było upierdliwe.

    Przy WM z reku wszystko jest sterowlane i do przewidzenia.
    To zupełnie inny komfort ale to trzeba się samemu przekonać.
    Całe życie mieszkałem mając w róznych miejscach wentyalcję grawitacyjną.
    Od prawie 4 lat - mechaniczną i w ogóle nie ma o czym pisać. Była to
    najlepsza decyzja podczas budowy a wahałem się przyznam bo i kasy nie za
    wiele było w budżecie.

    Najlepiej sprawdza się w sezonie grzewczym i w okresach przejściowych.
    Polecam każdemu niezdecydowanemu.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info