  • Data: 2016-09-20 22:11:25
    Temat: Re: Rekuperator - bełkot marketingowy
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 20 września 2016 19:22:21 UTC+2 użytkownik nadir napisał:
    > Tylko, że zamontowanie samej PC i rekuperatora nie czyni jeszcze domu
    > pasywnym,

    Oczywiście że nie. Pompa ciepła kasuje pasywność, pasywny jak sama
    nazwa wskazuje NIE MA ogrzewania.

    > do pasywnego trzeba jeszcze kupę warunków spełnić.

    Jaką kupę? Grubo ocieplenia, rekuperacja i sensownie rozmieszczone
    okna o odpowiedniej wielkości. Tyle.

    > Inna sprawa, że dla przykładowych 20-tu osób, trzeba by powiększyć
    > powierzchnię oraz kubaturę budynku a to podnosi zapotrzebowanie na moc
    > cieplną i koło się zamyka.

    No ale to był przykład dla jaj, ta? Zresztą, 20 studentów da się upchnąć
    w domu o pow. użytkowej 200m2. Dla każdego będzie 10m2 średnio, luxus,
    zważywszy że w akademiku w pokoju 15m2 mieszka często 3 osoby!

    > Wiałem kiedyś na targach zdjęcia, projekt i model domu pasywnego
    > wybudowanego gdzieś w Niemczech, w/g opisów dodatkowe ogrzewanie było
    > zbędne przez 99% dni w roku.

    No taka jest idea pasywniaka :>

    > Uwzględniono w nim nawet odzysk ciepła z
    > oświetlenia i ścieków bytowych. Tyle tylko, że takie gadżety sporo
    > kosztują i w między czasie UE zabroniła konwencjonalnych żarówek.

    Ale żarówki wstrząsoodporne i halogeny są nadal, a to to samo.
    Mnożysz problemy ;)

    L.