  • Data: 2016-09-20 23:47:46
    Temat: Re: Rekuperator - bełkot marketingowy
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-09-20 o 22:11, Lisciasty pisze:

    > Oczywiście że nie. Pompa ciepła kasuje pasywność, pasywny jak sama
    > nazwa wskazuje NIE MA ogrzewania.

    > Jaką kupę? Grubo ocieplenia, rekuperacja i sensownie rozmieszczone
    > okna o odpowiedniej wielkości. Tyle.

    Ale widziałeś już taki dom w naszych warunkach klimatycznych?
    Bo ten, który ja widziałem na prezentacji stał gdzieś w Niemczech i
    jednak miał ogrzewanie elektryczne na wypadek dużych mrozów.
    Przy -20C, kilka dni pod rząd, nie ma chooja, żadne okna i rekuperatory
    nie pomogą.

    > No ale to był przykład dla jaj, ta? Zresztą, 20 studentów da się upchnąć
    > w domu o pow. użytkowej 200m2. Dla każdego będzie 10m2 średnio, luxus,
    > zważywszy że w akademiku w pokoju 15m2 mieszka często 3 osoby!

    To był przykład na absurdalność wyliczeń 500W/głowę.

    > No taka jest idea pasywniaka :>

    Ale taka idea jest bardzo droga i sprowadza się, to tego czy wydać na
    start x kasy na dom pasywny, czy ten 'x' rozmieniać na drobne przez y
    lat w domu energooszczędnym.

    > Ale żarówki wstrząsoodporne i halogeny są nadal, a to to samo.
    > Mnożysz problemy ;)

    No i co z tego że są, po pierwsze są relatywnie drogie, po drugie nie
    bardzo mnie interesuje ogrzewanie światłem. Lepiej w funkcjonalności
    grzania sprawdza się jednak grzałka niż dowolna żarówka.

    Zresztą dom pasywny jest zajebisty zimą i w okresach przejściowych,
    natomiast oszczędności na ogrzewaniu w tych okresach mogą zostać
    całkowicie zaprzepaszczone przez schładzanie go latem.