  • Data: 2011-11-15 01:42:16
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytan ...
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > Wykres z 20 min (czujka zewnetrzna byla chwile w srodku - pod koniec
    > sie ustabilizowala :)
    >
    > http://szyna.civ.pl/reku.png
    >
    > Wartosci w liczbach:
    >
    > Sensor Na zewnatrz Nawiew reku Wyciag reku
    > Latest -1.9 14.4 16.3
    >
    > Wyciagam usrednione 16,3 stC, nawiewa 14,4 stC przy temperaturze
    > zewnetrznej -1,9 stC. Sprawnosc reku = 89%.
    > Tyle z praktyki :D
    >
    > Jutro jak bede mial czas to poustawiam rozne predkosci.
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam
    Jak to takie proste to też sobie zrobię rekuperator. Wezmę rurkę aluminiową fi
    8mm i wstawię w kanał wentylacyjny, trochę ma wystawać w domu i trochę nad
    kominem. Jak wyjdzie z komna to kolanko założę żeby świeże z boku zasysać. .
    Jedną taką rurkę żeby nie było niedomówień. Cug ciepłego powietrza w kanale
    załatwia ciąg kominowy. Wezmę malutki wentylatorek i będę wyciągał powietrze z
    cienkiej rurki. Przy dostatecznie długiej rurce, ale niezbyt przesadnie i
    słabym ciągu wentylatorka będę miał jeszcze większą sprawność według Twojego
    liczenia. Chociażby dlatego że będę miał wymiennik przeciwprądowy. Fajny
    rekuperator do mieszkania wymyśliłem. A jaki tani. Już wiesz gdzie popełniasz
    błąd czy jeszcze nie wiesz.