  • Data: 2011-11-17 11:51:40
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytan ...
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 17 Lis, 12:44, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:

    > od dawna kogutek twierdzi ze realna sprawnosc reku wychodzi poniżej 50%.
    > Adam dał przykład ze jest dużo więcej. Pitoli ze oszczednosci są na poziomie
    > kosztów pradu dla wentylatorów.
    > Co do ekonomiki, o która pytasz w drugim wątku: mój dom w budownie wg
    > symulacji ma zuzywac energii na ogrzewanie bez zastosowania reku 2840zł, a z
    > reku 1700+koszt prądu 250zł. Czyli oszczędze około 900zł rocznie. No więc
    > zobaczymy za ile rekuperator sie uda kupić i wtedy wyjdzie jak to sie
    > opłaca. Ale twierdzic ze nigdy i nikomu sie nie zwróci to bzdura.

    W moim przypadku OZC dodaje blisko 2kW wymaganej mocy do zrodla
    ciepla. 2kW roznicy w przypadku zakupy pompy ciepla to 2-3k pln "w
    plecy". Jak ktos robi odwierty albo nie robi samemu kolektora
    poziomego to kolejne ~1,5-3k pln wyda na wiekszy kolektor dolnego
    zrodla. Grosik do grosika i reku moze wyjsc gratis w instalacji ;)
    pozdr.

    --
    Adam