  • Data: 2011-11-17 11:42:53
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytan ...
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 17 Lis, 09:13, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    5g2000vbb.googlegroups.com...

    > Przelicz te % na kWh wtedy będzie nam łatwiej ocenić rekuperator od strony
    > ekonomicznej.

    To trzeba obliczyc inaczej - trzeba wiedziec ile kWh zuzywa wentylacja
    grawitacyjna i porownac z mechaniczna. Ja wentyluje 150m3/h, przy
    sredniej temperaturze sezonu (2-3stC) roznica miedzy tym co zaciagam,
    a tym co wyrzucam wynosi ok 2stC. Czyli wyrzucam co godzine 102W.
    Sezon grzewczy 220dni * 24h = 5280h * 0,102kW = 538kWh. Do tego reku
    zuzywa mi liczmy nawet te 40W (bo jak sie filtry zapchaja to
    obciazenie rosnie) i liczmy dzialanie przez caly rok (bo to
    koniecznosc) = 8760h * 0,04 = 350kWh.

    Czyli WM zuzywa u mnie (a chata dosc duza i wentyluje nawet garaze /
    piwnice) 540kWh energii generowanej przez CO i 350kWh pradu.

    Ile zuzywa grawitacyjna ? Tego nie wiem. OZC po przelaczeniu WM na
    wentylacje naturalna wylicza zuzycie az 6670kWh / rok.

    Dla mojego przypadku (a grzeje juz bardzo tania PC) koszt WM wynosi
    ~65pln + prad 140 = lekko ponad 200 pln, a grawitacyjna wynioslaby ok.
    800 pln.
    pozdr.

    --
    Adam