  • Data: 2011-11-17 13:45:11
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytan ...
    Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    1g2000vba.googlegroups.com...

    >On 17 Lis, 13:13, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Reku musi u mnie wyjść ekonomicznie na plus i tyle- musi odzyskać tyle
    > energii aby zwrócił się po 5 max 8 latach

    >Zbyt duzo roznic zeby to tak ogolnie stwierdzic :)
    Ale mając "rozpisany" Twój przypadek można jakieś wnioski wyciągnąć

    >Jak bedziesz grzal czyms drogim
    Czyli prąd pewnie masz na myśli. czy może gaz? Gaz jest drogi?

    > i bedziesz mial duzy dom - to sie zwroci dosc szybko.
    Ot to. Tak mi się właśnie wydaje że reku ma sens ekonomiczny tylko w dużych
    domach, ew lokalach usługowych(restauracje)

    >Jak bedziesz grzal czyms b. tanim i domek bedzie maly, moze sie nie
    >zwrocic nigdy.

    Ot to. Warto to podkreślić dla "potomnych" Sporo osób może dzięki temu
    zaoszczędzić/ kilkanaście/kilkadziesiąt tysięcy jak zamiast marketingowych
    ulotek typu 805 oszczędności na kosztach ogrzewania poczyta takie suche
    fakty.

    >Ja grzeje tania PC ale chata duza - roznice wyliczylem
    >na plus minus 600 pln / rok, czyli u mnie w sensie ekonomicznym reku
    >zwroci sie po jakichs 15 latach. Jakbym grzal 2 x drozszym gazem to
    >zwrot bylby prawie 2 x krotszy :)

    Jakbyś miał możliwość grzania gazem to podejrzewam nie wywalałbyś kilkunastu
    a pewnie i kilkudziesięciu tysięcy na PC +kolektor itp

    -- Pozdrawiam

    Kris