  • Data: 2011-11-17 12:13:22
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytan ...
    Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup

    >od dawna kogutek twierdzi ze realna sprawnosc reku wychodzi poniżej 50%.
    >Adam dał przykład ze jest dużo więcej. Pitoli ze oszczednosci są na
    >poziomie kosztów pradu dla wentylatorów.

    Nie żebym bronił Kogutka ale nie lubię jak ktoś w dyskusji pisze "spadaj bo
    pierdzielisz bzdury" Wolałbym jakby ktoś kogutkowi wytknął gdzie się myli
    itp. I np. Ty i Adam to robicie i ok..

    >Co do ekonomiki, o która pytasz w drugim wątku: mój dom w budownie wg
    >symulacji ma zuzywac energii na ogrzewanie bez zastosowania reku 2840zł, a
    >z reku 1700+koszt prądu 250zł. Czyli oszczędze około 900zł rocznie. No więc
    >zobaczymy za ile rekuperator sie uda kupić i wtedy wyjdzie jak to sie
    >opłaca.

    I o to chodzi i stąd też moje pytanie o konkretne kwoty. Bo procentowo to
    niewiele mówi.
    W niedalekiej przyszłości zacznę budowe kolejnego domu i dlatego takie dane
    mnie interesuje.
    I być może będzie tam reku jeśli uznam ze jest to ekonomicznie uzasadnione.
    Bo dla mnie tylko ten argument się liczy w tym przypadku.
    Nie słynny często argumentowany "komfort" - wystarczający komfort zapewnia
    dla mnie went grawitacyjna.
    Reku musi u mnie wyjść ekonomicznie na plus i tyle- musi odzyskać tyle
    energii aby zwrócił się po 5 max 8 latach
    I dlatego pytam, o konkretne kwoty u Adama aby mieć jakiś pogląd

    >Ale twierdzic ze nigdy i nikomu sie nie zwróci to bzdura.

    Pewnie bzdura. Chociaż jak były dyskusje o reku to tak raczej ich
    użytkownicy używali argumentów komfort itp a wyliczeń bilansów w pln nie
    podawali.
    Ale każdy powinien patrzeć wg siebie.