  • Data: 2011-11-19 13:40:51
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytan ...
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > =B3o =BFe
    > osta=B3 to
    >
    > Szkoda tylko ze jestes niereformowalny i do bledu sie przyznac nie
    > potrafisz, nawet majac za dowody dokladne pomiary z normalnie
    > dzialajacej instalacji.
    >
    > Przelaczylem wlasnie licznik na pompe ciepla - przy zuzyciu 2,1kW daje
    > 9kW energii cieplnej przy wyjsciu 34stC - COP =3D 4,28, w zuzyciu sa juz
    > ujete pompki DZ i GZ :) Grzejac CWU zuzycie wzroslo w szczycie (50stC
    > na wyjsciu) do 3,3kW czyli COP spadl do ok 2,7.
    >
    > Bede robil podsumowanie zuzycia co miesiac i wrzucal na grupe.
> [...]
    Rachuj rachuj i tak na chuj. Jeden na religii liczy kiedy będzie koniec
    Świata. Mniej więcej macie takie same osiągnięcia. Poza drobnym szczegółem ze
    pisałem o rekuperatorze a Ty o pompie ciepła to jeszcze wyliczenia się nie
    zgadzają bo jedna kaloria to cztery i dziewiętnaście setnych dżula. Uznani
    producenci pomp ciepła za sukces podają wynikający z tego COP na poziomie 3,5.
    I czy ja gdzieś napisałem że pompa ciepłą jest niedobra. Pompa jest cacy to
    rekuperator jest do dupy. mam do sprzedania magnetyzer do pompy ciepła.
    Zużycie prądu spada o 25% a moc pompy rośnie o 8%. Chcesz? Niedrogo policzę.