  • Data: 2011-11-21 12:21:31
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytan ...
    Od: mucher <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 21 Lis, 09:40, "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
    wrote:

    > Jak nie wiesz i nie umiesz policzyć to eksperyment zrób. Wsadź pustą
    > plastikową zakorkowaną butelkę po wodzie mineralnej do zamrażarki. Następnego
    > dnia wyjmij i opisz ile się na oko w nią by wody zmieściło. Czy pół czy 1/3
    > objętości. Doświadczenie jest miarą poznania Świata, jak byś nie wiedział. Jak
    > se liczysz że ten współczynnik to 0,004 na stopień to mało to się grubo mylisz.

    WolframAlpha potrafi pomóc:

    http://www.wolframalpha.com/input/?i=air+density+at+
    -16c
    http://www.wolframalpha.com/input/?i=air+density+at+
    16c

    Wychodzi ok. 15-20% różnicy w gęstości między ekstremami (pytanie, czy
    wentylatory zaciągają konkretnie tą temperaturę?) Licząc 100 m3/h,
    daje to ~20 kg powietrza/h * 40 stopni - ok. 0.8 kWh (nie weim, czy w
    dobrą stronę liczę).

    mucher