  • Data: 2020-06-24 07:52:00
    Temat: Re: Remont domu w Anglii po polsku...
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.06.2020 o 21:23, Kadar pisze:

    > Czy dobrze rozumiem z twojego tlumaczenia, że ceny nieruchomości w Anglii są (w
    pewnym sensie) regulowane. Niby rynek decyduje ale tak naprawdę poniżej lub powyżej
    pewnego przedziału nie sprzedasz/kupisz?

    źle rozumiesz
    Jedyne co, to obowiązkowy jest (i tu mówię o Szkocji, bo w Anglii może
    być inaczej) home report, który zawiera stan techniczny budynku,
    informację o terenie oraz szacowaną wartość nieruchomości.
    Przychodząc z gotówką możesz zapłacić dowolną kwotę, problem w tym, że
    większość zakupów to zakupy na kredyt - wtedy bank najczęściej bierze
    pod uwagę kwotę z home report - jeżeli chcesz kupić taniej - nie ma
    problemu, jeżeli drożej - musisz dopłacić nadwyżkę ze swojej kieszeni.
    Cała rzecz polega na tym, że domy/mieszkania są bardzo podobne - coś jak
    w Polsce nowe osiedle budowane przez dewelopera - jak znasz układ
    jednego domku, to znasz wszystkie (czyli jak znasz wartość kilku, znasz
    wartość wszystkich...)

    > Nie znam tamtego rynku i trochę to mnie zaskakuje, szczególnie w porównaniu z tym
    co tu się dzieje. W Hiszpanii masz ceny dosłownie rynkowe. Kupujesz i sprzedajesz za
    tyle ile da ci klient.

    Tutaj też, tylko klientów gotówkowych mało, więc klient może dać
    niewiele więcej niż wycena banku. Mniej jak najbardziej może, okazje się
    trafiają - właśnie wtedy, gdy się komuś spieszy...

    Tutaj we własnych domach mieszka 30%, 70% co miesiąc płaci czynsz - po
    prostu ludzie mają inne nastawienie i tylko konsumują...

    Lukasz