  • Date: Mon, 31 May 2010 14:23:55 +0200
    From: BbT <m...@g...com.a.spam.jest.be>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Roundup - jak uzyc aby byly efekty - nowy trawnik

    Ferugs wrote on 2010-05-31 11:09:
    > Jestem zielony w kwestiach ogrodniczych.
    > Jakis czas temu kupilem dom z dzialka.
    > Dzialka byla kompletnie zapuszczona. Bylo na niej mnostwo gruzu, kamykow,
    > chwastow, trawy itp.
    > W ub. usunalem wiekszosc tego. W tym roku gruzu juz nie ma ale zielsko
    > wyroslo na nowo.
    > Nie mam juz sily i ochoty znowu kopac. Kumpel doradzil mi abym wszystko zlal
    > roundapem a po 2-3 tygodniach wypozyczyl glebogryzarke i to wszystko
    > przeoral.
    >
    > Czy Waszym zdaniem pomysl jest ok?
    > Co dalej zrobic z taka pusta i przorana ziemia?
> [...]

    Dobrze kombinujesz. Potraktuj roundupem jak leci, po 3 tygodniach
    popraw, zeby usunac niedobitki i nowe okazy. Po kolejnych 2-3 tygodniach
    zaoraj glebogryzarka i mozesz zakladac trawnik. Jesli ziemia
    nieurodzajna, to dobrze nawiezc troche dobrej ziemii, ewentualnie sypnac
    nawozem.

    Jak chwasty beda ci odrastac na mlodym trawniku, to nie przejmuj sie za
    bardzo, tylko kos regularnie. Wiekszosc nie toleruje koszenia i juz w
    kolejnym roku sie nie pojawi.

    --
    Pozdrawiam,
    BbT