  • 1. Data: 2010-05-31 09:09:13
    Temat: Roundup - jak uzyc aby byly efekty - nowy trawnik
    Od: "Ferugs" <K...@w...pl>

    Jestem zielony w kwestiach ogrodniczych.
    Jakis czas temu kupilem dom z dzialka.
    Dzialka byla kompletnie zapuszczona. Bylo na niej mnostwo gruzu, kamykow,
    chwastow, trawy itp.
    W ub. usunalem wiekszosc tego. W tym roku gruzu juz nie ma ale zielsko
    wyroslo na nowo.
    Nie mam juz sily i ochoty znowu kopac. Kumpel doradzil mi abym wszystko zlal
    roundapem a po 2-3 tygodniach wypozyczyl glebogryzarke i to wszystko
    przeoral.

    Czy Waszym zdaniem pomysl jest ok?
    Co dalej zrobic z taka pusta i przorana ziemia?
    Sypnac po 3 tygodniach wapnem? jakimis nawozami? Jak przygotowac ziemie po
    roundapie aby przyjela sie ladna trawa i kwiatki (gdzie niegdzie)?

    Z gory dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2010-05-31 12:23:55
    Temat: Re: Roundup - jak uzyc aby byly efekty - nowy trawnik
    Od: BbT <m...@g...com.a.spam.jest.be>

    Ferugs wrote on 2010-05-31 11:09:
> [...]
    > Sypnac po 3 tygodniach wapnem? jakimis nawozami? Jak przygotowac ziemie po
    > roundapie aby przyjela sie ladna trawa i kwiatki (gdzie niegdzie)?

    Dobrze kombinujesz. Potraktuj roundupem jak leci, po 3 tygodniach
    popraw, zeby usunac niedobitki i nowe okazy. Po kolejnych 2-3 tygodniach
    zaoraj glebogryzarka i mozesz zakladac trawnik. Jesli ziemia
    nieurodzajna, to dobrze nawiezc troche dobrej ziemii, ewentualnie sypnac
    nawozem.

    Jak chwasty beda ci odrastac na mlodym trawniku, to nie przejmuj sie za
    bardzo, tylko kos regularnie. Wiekszosc nie toleruje koszenia i juz w
    kolejnym roku sie nie pojawi.

    --
    Pozdrawiam,
    BbT

  • 3. Data: 2010-06-01 05:01:22
    Od: "wolim" <n...@n...pl>

    To ja też mam pytanie odnośnie roundapu.

    Część działki porośnięta jest chwastami i perzem od niepamiętnych czasów -
    conajmniej kilka lat nie koszona.
    W tej chwili, po zimie, chwasty sięgają już ok. 40 cm i są bardzo gęste.

    Czy można to potraktować Roundapem tak jak jest, czy najpierw skosić?

    Pozdry,
    MW

  • 4. Data: 2010-06-01 06:27:24
    Od: "jurek" <news.tpnet.pl>

    > W tej chwili, po zimie, chwasty sięgają już ok. 40 cm i są bardzo gęste.
    >
    > Czy można to potraktować Roundapem tak jak jest, czy najpierw skosić?

    Nie kosić. Czym większa powierzchnia liąci ma styczność z roztworem
    Roundapu, tym
    lepsza skuteczność zabiegu. Perz też zginie. Włąsciwie wszystko. Po dwóch
    tygodniach
    będzie widać co ewentualnie może chcieć przetrwać, wówczas można punktowo
    powtórzyć
    większym stężeniem.
    Pozdrawiam
    JF

  • 5. Data: 2010-06-01 06:52:16
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > W tej chwili, po zimie, chwasty sięgają już ok. 40 cm i są bardzo gęste.
    > Czy można to potraktować Roundapem tak jak jest, czy najpierw skosić?

    Hejka. Oczywiście, że skosić. Potem poczekać aż chwasty odrosną na
    wysokość 10-15 cm i dopiero opryskać Roundup'em.
    Pozdrawiam wrażliwie Ja...cki

  • 6. Data: 2010-06-01 06:57:18
    Od: "jurek" <news.tpnet.pl>

    > Hejka. Oczywiście, że skosić. Potem poczekać aż chwasty odrosną na
    > wysokość 10-15 cm i dopiero opryskać Roundup'em.
    > Pozdrawiam wrażliwie Ja...cki
    Jeżeli chwasty w fazie kwitnienia, zdrewniałe, to można skosić, gdyż takie
    rośliny są mniej wrażliwe na herbicydy.
    Pozdrawiam
    JF

  • 7. Data: 2010-06-01 07:43:48
    Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl>

    Dirko pisze:
    > Użytkownik "wolim" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    >>
    > Hejka. Oczywiście, że skosić. Potem poczekać aż chwasty odrosną na
    > wysokość 10-15 cm i dopiero opryskać Roundup'em.
    > Pozdrawiam wrażliwie Ja...cki
    Jarku, a masz może doświadczenie z Roundupem Energu 450 SL?
    Zwykłym 360 nie mogę sobie poradzić, nawet z siarczanem.

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 8. Data: 2010-06-01 07:48:25
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Krzysztof Wilk" <w...@m...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    Zwykłym 360 nie mogę sobie poradzić, nawet z siarczanem.
    ----------------------------

    A jakie stężenie dajesz ?

    Pzdr

    JKK

  • 9. Data: 2010-06-01 07:51:34
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "jurek" <news.tpnet.pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli chwasty w fazie kwitnienia, zdrewniałe, to można skosić, gdyż takie
    > rośliny są mniej wrażliwe na herbicydy.

    Hejka. Części zdrewniałe roślin są niewrażliwe na Roundup.
    Pozdrawiam odpornie Ja...cki

  • 10. Data: 2010-06-01 07:56:16
    Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl>

    J_K_K pisze:
    > Użytkownik "Krzysztof Wilk" <w...@m...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    > Zwykłym 360 nie mogę sobie poradzić, nawet z siarczanem.
    >
    > A jakie stężenie dajesz ?

    Zgodnie z instrukcją dla: Likwidacja ugorów.