  • Data: 2011-08-21 20:36:58
    Temat: Re: Rozdzielnia elektryczna
    Od: "janko walski" <j...@o...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:2c69fb17-400c-4091-b528-37c6cec53d3d@gz5g2000vb
    b.googlegroups.com...

    > wyjaśniłem nieskromnie parę postów wyżej... :-)

    Bardzo nieskromnie :)

    > ale rozumiem elektroinstalatorów, że trudno przekonać inwestora, że
    > kiedyś będzie potrzebował zasilania pompki w japońskim strumyku, gdy
    > nawet nie ma jeszcze ogrodu, albo oddzielnego obwodu na zasilanie
    > klimatyzacji, bo w fazie projektu uznał ją za zbędną, ale po kilku
    > sezonach zmienił zdanie...

    Zapewne jeszcze zabezpieczone oddzielnymi, kolejnymi różnicówkami
    3-fazowymi? ;)
    Weź się trochę zastanów nad tym co piszesz. Przecież nikt o zdrowych
    zmysłach nie będzie rył ścian co kilka miesięcy w wykończonym domu, żeby
    dorobić kolejne obwody.
    Po co oddzielny obwód, skoro można klimatyzatory podłączyć do najbliższego
    gniazda 230V lub wyprowadzić z niego obwód dewastując tylko kawałek ściany?
    Podobnie też można podłączyć wiele innych urządzeń, a "japońskie strumyki"
    czy fontanny zasilić zwykłym kablem ogrodowym lub kablem ziemnym
    poprowadzonym z garażu czy od bramy bez konieczności kucia ścian czy
    elewacji.
    Widać, że bardzo teoretyzujesz i nie zdajesz sobie z tego sprawy, że ludzie
    później "idą po najniższej lini oporu".