  • Data: 2011-08-22 08:55:50
    Temat: Re: Rozdzielnia elektryczna
    Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Użytkownik "s_13" napisał w wiadomości grup
    3g2000yqi.googlegroups.com...

    > A tych kt rzy Tobie polecili wsz dzie r nic wki tr jfazowe to nie
    > przegoni e ?

    >halo... czy ktoś tu zajrzał do literatury ???... bo na razie jeden
    >mądrzejszy od wszystkich fachowiec i jego szczekająca świta...

    Ale po co od razu taki agresywny ton?

    >w projekcie moellera masz róznicówkę zwłoczną 300 mA, masz różnicówkę
    >3 fazową z rozdziałałem na gniazda eskami, masz różnicówkę 3 fazową z
    >rozdziałem na obwody oświetlenia eskami, masz też wyjaśnione, co i
    >dlaczego? nie zgadzasz się z tym??? to uargumentuj dlaczego, a nie
    >szczekasz bez sensu...

    Od strony użytkowej całkowicie bez sensu moim zdaniem bo wywalenie
    różnicówki spowowoduje brak prądu praktycznie w całym domu. To samo z
    różnicówką od oświetlenia- jak dasz trójfazowa z rozdziałem na obwody eskami
    to jej zadziałanie pozbawi oświetlenie w całym domu. A w przypadku
    stosowania 3 różnicówek jednofazowych zadziałanie którejkolwiek odłącza
    tylko część obwodów
    Dodatkowe zagrożenia jakie niesie stosowanie różnicówki trójfazowej do
    obwodów jednofazowych opisał Janko Walski i brzmi to sensowni ale się do
    tego nie odnosze bo nie jestem fachowcem w tej dziedzinie

    > No a co z tymi r nic wkami dwufazowymi?
    >a ty o to pytałeś, czy znowu szczekasz za kogoś innego...
    Po co ten agresywny ton?
    Piszesz na ogólnodostępnej grupie dyskusyjnej to i pytam. Gdybyś opisał na
    priv z Janko Walskim to bym nie pytał;))

    >jakbyś myślał samodzielnie, to byś wiedział, że to po prostu czeski
    >błąd... idź zamerdaj swojemu guru, że chodziło o 1 fazowe, a 2
    >modułowe...

    Ok nie będzie.
    Ale jeśli dobrze rozumie proponowałeś zabezpieczyć wszystkie obwody
    gniazdek róznicówka 3 fazowa a dodatkowo jeszcze do "lodówki, kuchenki,
    bojlera, zmywarki itp" róznicówki jednofazowe. Czyli co? Proponujesz
    stopniowanie różnicówek?
    Zaraz pewnie napiszesz że to czeski, błąd/ pisanie z palmtopa w namiocie
    itp.
    Ile masz różnicówek łącznie u Siebie w rozdzielni- bo z Twojego opisu
    wychodzi mi ze conajmniej 4szt 3 fazowe + kilka jednofazowych.
    A co do guru to wybacz ale nie ma żadnego a z Janko Walskim nie tak dawno
    toczyliśmy zażarta dyskusję i bardzo różniliśmy się w poglądach na temat
    wykonania instalacji przez amatora.
    Ale tamta dyskusja juz jakby zakończona a to co pisze Janko walski tutaj
    brzmi akurat sensownie i rozsądnie

    -- Pozdrawiam

    Kris